Wat zijn leuke kinderfilms?

Ik wil voor vakantie wat films halen maar ik ken er geen. Iets in de trant van "Pluk van de Petteflet", Drakendoders, Wickie de Viking, Up, Monsters & Co etc. etc.

Echt leuke films, niet Barbie en Donald Duck.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Voor hoe oud?
En wil je alleen tekenfilms?

Buurman en Buurman
Chicken Run
Wallace & Gromit
Shaun het schaap
Robots
Shark Tale
Finding Nemo

Vanaf 'n jaar of tien:

De brief voor de Koning
Spiderwick Chronicles
Narnia
Harry Potter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaa, ik ben een grote Buurman, Wallace, Grommit en Shaun-fan.
Is ook heel leuk voor grote mensen om mee te kijken.

Andere antwoorden (15)

Lang leve de Koningin
Pippi Langkous natuurlijk
Madagaskar
Shrek
Sjakie en de chocoladefabriek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf was en ben nu nogsteeds uber fan van de leeuwenkoning. =D en 101dalmatiers, robots, shrek, de kleine zeemeermin enzo zijn ook super. (ik ruik hier geen voorliefde voor Disney hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hielke en Sietse beleven super spannende avonturen met hun boot De Kameleon....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madagaskar 2
de kameleon 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annie is heel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele leuke en fraaie film is de "polar express". De droom van elk kind wordt hier werkelijkheid en natuurlijk ook een aanrader: Nanny McFee. Deze is trouwens voor volwassenen ook erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Sound of music.
Pippi Langkous
Willy de Orka - Free Willy
Voordeliger per dozijn.

Bambi
Dalmatiers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
streep wil racen, k3?, robin hood, alice in wonderland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over the hedge vind ik wel leuk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het best naar Disney films kijken.
zoals: de zeemeermin, merlijn de tovenaar, assepoester, Sneeuwitje en de 7 dwergen enz. Het maakt wel uit welke leeftij en of het een jonge of meisje is, maar Walt Disney heeft voor veel leeftijden films.
zelf hou ik meer van de muziek van Walt Disney omdat het altijd wel vrolijk is zoals: jungle boek. de Leeuwen koning, Alladin,

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, en veel succes met uitzoeken.
mvg adam

Toegevoegd na 49 minuten:
Weet je wat ook een lueke film is Robots, ik had hem met de hele familie gezien (leeftijd waren van 8 tot 70 jaar) en iedereen vond hem goed en hebben allemaal hartelijk gelachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja hangt af van de leeftijd van de kijker:

the freggels
tita tovenaar
the simsons
the flinstones
pipi langkous
alvin en the chipmunks
the avatar
spongebob
transformers
pipo de clown
mega mindy
teenage mutant ninja turtels

diverse disney films:
doornroosje
assepoester
sneeuwwitje
de kleine zee meermin
jungle book
tarzan
the lion king
alladin
over the edge
madagascar
up
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Land Before Time (in het Nederlands: Platvoet en z'n vriendjes) is een hele mooie tekenfilm die ik verslond als kind. Het gaat over een dinosaurus die zijn moeder verliest en zelf de weg naar een vallei moet zien te vinden omdat daar nog voedsel groeit... Je kunt hem kopen via bol.com, let wel ik doel op deel 1, de vervolgen zijn slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvullend op voorgaande antwoorden:

-Babe, een buitengewone big. Geweldig, met veel dieren, humor en ontroering. Voor jong en oud!! Een van mijn favorieten.
-Ice-age deel 1, 2, en 3
-Mariken, nederlandse historische film naar het jeugdboek van Peter van Gestel. Spannend en mooi. Goede acteurs.
-IEP, nederlandse film naar het jeugd boek van Joke van Leeuwen.
-Bolt, disney-animatie over superschattig hondje.
-Morrison krijgt een zusje, van kinderboekenschrijver Sjoerd Kuyper. Echt weer zo'n leuke nederlandse kinderfilm.
-de Indiaan. Ook zo'n goeie nederlandse film in de trant van Madelief en het Paard van Sinterklaas, over een geadopteerd jongetje op zoek naar zijn identiteit.
-Charlotte's web. Over een varkentje dat vriendschap sluit met een spin. Naar een wereldberoemd kinderboek. Zakdoekjes bij de hand houden, want superzielig maar prachtig einde.

Dit zijn films waar je als volwassene lekker bij aan kunt schuiven. Maar het zijn ook films waar je je kinderen alleen naar kunt laten kijken, want geen geweld ofzo (behalve dan een beetje in Ice-age, maar dat is grappig bedoeld).

Misschien kun je ook nog wel een leuke serie op DVD bekijken:
De Daltons
Madelief
Keepvogel

Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Keizer Kuzco
-De Leeuwenkoning 1 t/m 3
-Alladin
-Er zijn er heel veel in de wereld, je hebt echt genoeg keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Drie Rovers. Ik heb hem meerdere malen gezien met groepen kinderen ( ik werk met kinderen), en hij blijft leuk. Hij is grappig en een beetje spannend, en heel fantasierijk. Echt heel leuk, ook kinderen tussen de acht en tien vinden hem nog wel leuk.

http://www.moviemachine.nl/movie.php?id=2424