Waarom maakte voldemort slechts 7 (8) gruzliementen?

In de Harry Potter films maakt voldemort in totaal 7 (en buiten bewustzijn 8) gruzliementen, maar waarom niet meer? Dan zou het veel lastiger zijn om hem te doden!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat het een film is, en daar geen logische reden voor hoeft te zijn.

Het beste antwoord

Bij ieder gruzelement splijt je een stukje van je ziel. Nog meer gruzelementen en er zou bijna niet meer overbkijven. Daarbij is 7 is extreem meer dat ooit eerder is gedaan door welke tovenaar ter wereld.
Voldemort dacht dus dat 7 waarschijnlijk genoeg is. Ook had hij iets met het getal 7.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Danku

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik me het boek kan herinneren wordt er geen specifieke 'in universe' verklaring gegeven. Er is dus geen definitief antwoord
Een 'in universe' verklaring zou zijn, dat het maken van een gruzielement moeite kost (er moet iemand voor dood); een literaire verklaring is, dat 7 een getal is dat vaak in mystieke of andere rijtjes wordt gebruikt (7 dagen in de week; 7 doodzondes; etc).
7 jaar geleden
Omdat 7 een magisch nummer is.

Uit het boek waarin Dumbledore tegen harry praat (in Engels):

You heard him, Harry: ‘Wouldn’t it be better, make you stronger, to have your soul in more pieces … isn’t seven the most powerfully magical number …’ Isn’t seven the most powerfully magical number. Yes, I think the idea of a seven-part soul would greatly appeal to Lord Voldemort.”
“He made seven Horcruxes?” said Harry, horror-struck, while several of the portraits on the walls made similar noises of shock and outrage. “But they could be anywhere in the world — hidden — buried or invisible —”
“I am glad to see you appreciate the magnitude of the problem,” said Dumbledore calmly “But firstly, no, Harry, not seven Horcruxes: six. The seventh part of his soul, however maimed, resides inside his regenerated body. That was the part of him that lived a spectral existence for so many years during his exile; without that, he has no self at all. That seventh piece of soul will be the last that anybody wishing to kill Voldemort must attack — the piece that lives in his body.”
Castle
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik zou dit het beste antwoord noemen. Want er werd idd een reden gegeven waarom nu juist 7. Het antwoord wat nu "het beste" is genoemd is niet juist. Jammer dat je de Engelse vertaling hebt genomen. Niet iedereen hier op gv is goed in Engels.