Wat zijn échte goede horrorfilms?

Ik wil over een paar weken een horrorna
cht houden met wat vrienden en ben nog opzoek naar een paar goede horrorfilms.Ik zoek geen films met extreem veel bloed en dergelyke,maar films met schrikmomenten.Het liefst iets met,of over geesten.En het liefst wat oudere films.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik zoek dan voornamelijk de wat onbekende films...films die dus niet iedereen al heeft gezien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag, heb ik zelf ook wel wat aan, hou wel van horrorfilms, maar niet van dat bloederige. ben benieuwd.

Het beste antwoord

Mirrors past goed bij wat je zoekt.
http://www.youtube.com/watch?v=iruKQmPBrbU Trailer

Toch blijft mijn favoriet de Franse horrorfilm Martyrs, echt een meesterwerk maar wel gore.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

The Shining!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poltergeist. En Nightmare on Elmstreet. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Texas Chainsaw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!

Mijn persoonlijke favoriete horrorfilms zijn "House of 1000 corpses" en het vervolg: "Devil's Rejects".

Verder zijn aanraders:

-The Thing

-The Shining

-Psycho

-Texas Chainsaw Massacre

-Nightmare on Elm Street (Een hele reeks films)

-The Hills Have Eyes (Zowel de remake als het origineel)

-The Cube (Weer iets anders dan de standaard horrorfilm)

-Saw (Werkelijk walgelijk)

-Het werk van George Romero (Mocht je houden van zombies)

- De "Masters of Horror"-films, met name de film "Imprint"

...Sterkte...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou helemaal niet van horrorfilms, maar eentje waar ik echt bang van werd was 'The Blair Witch Project', puur omdat het zo realistisch is gefilmd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 oudjes, met lekkere schrikeffecten: Rosemary's baby en the birds.

Toegevoegd na 8 minuten:
oh ja de ring doet het ook wel goed, is wel wat bekender, denk ik.
En de skeleton key, ook een aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik dacht het moet niet te nieuw zijn. Bolle zoekt de wat oudere films. Ik heb laatst trouwens weer rosemary's baby gekeken, ik vond het toch wel weer schrikken. Ja het zijn echte oldies, haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor the birds. Echt een enge film. Ben ook nog steeds bang voor vogels.
Queen of the damned.
Als je het mij vraagt beste vampieren film, tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond Paranormal Activity goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ieder zn mening.. ik vond t de meeste slechte film in tijden..
Nijntje glijdt uit..

Vinden mijn kinderen echt eng!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.- The Exorcist (1973)

2.- The Omen (1976)

3.- The Amityville Horror (1979)

4.- Rosemary's Baby (1968)

Mijn favo blijft toch de, zie plaatje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd van spirituele thrillers : niet al te eng maar ook weer supereng wegens de kijk op situaties bij sommige mensen . De mensen zijn enger dan de geesten.

- Stirr of Echoes
- Sixth Sense
- The Gift.

Binnenkort in de bios : The lovely Bones.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
It
THE unborn
en alles met bassie en Adriaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk op moviemeter.nl daar kan je de referencies bekijken van mensen die de film hebben gezien (en dan kan je een beetje kijken of hij idd goed is of slecht)

verder echte enge horrorfilms van vroeger heb je niet, omdat deze gewoon weg niet eng waren ;)
maar hier een paar films
- funny games
- scream
- wolf creek
-Psycho, Black Christmas en I Know What You Did Last Summer.
Bram Stoker's Dracula, Interview with the Vampire, The Mummy, maar ook Friday the 13th, Halloween, A Nightmare on Elm Street en It.
Cannibal Holocaust en The Texas Chainsaw Massacre,
Dawn of the Dead van George A. Romero, 28 Days Later en Resident Evil. Poltergeist en House on Haunted Hill.
The Exorcist, The Omen, Rosemary's Baby en The Seventh Sign. Saw en Hostel
Evil Aliens en Monster Man.

en hier met datum, dan kan je zien welke nog er mee door kunnen
1922 - Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

1960 - Psycho

1968 - Night of the Living Dead

1968 - Rosemary's Baby

1973 - The Exorcist

1974 - The Texas Chainsaw Massacre

1975 - Jaws

1976 - Carrie

1976 - The Omen
1978 - Halloween

1979 - Alien

1980 - The Shining
1980 - Cannibal Holocaust

1980 - Friday the 13th

1981 - The Evil Dead

1982 - Poltergeist

1984 - A Nightmare on Elm Street

1996 - Scream

1997 - Cube

2000 - Battle Royale
2002 - 28 Days Later...

2004 - Saw-filmserie

2005 - Hostel

zo, dan kan je zien welke jaren welke film is uitgebracht en hoog scoorde, misschien kan je er iets mee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Child's play met die enge pop Chucky.
Hellraiser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat voor soort horror films je zoekt. Je bent zoals je al aangeeft niet opzoek naar het 'gore'genre. Maar daarnaast is er nog onderscheid te maken tussen oa zombies (resident evil), geesten, vampiers ( nosferatu), aliens (de alien series), seriemoordenaars ( the shining) en ook humoristische horror (The blob) etc. Er zitten in de gegeven antwoorden al veel goede suggesties. Welke ik een echte aanrader vind is Seven (met o.a. brad pitt), dat is misschien meer een thriller met als hoofdthema de zeven zonden en een rare seriemoordenaar. Beetje voorloper van Saw. Succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psycho (1960)
Alien (1979)
The Shining (1980)
Aliens (1986)
The exorcist (1973)
Rosemary's Baby (1968)
Dawn of the Dead (1978)
Shaun of the Dead (1978)
Halloween (1978)
Zombieland ( 2009)
Grindhouse (2007)
Evil Dead II (1987)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carnival of Souls (1962)