Waarom zijn niet alle films van Film1 zichtbaar op Film1 via de Amazon Prime video app?

Film1 aanbod onvolledig via amazon prime

12 maanden geleden
2K
LeonardN
12 maanden geleden
Deze vraag en alle vragen rondom diensten en films zijn te verenigen in:
Waarom zijn niet alle films te zien op X-dienst? Omdat de rechten daarvoor niet betaald zijn, of om dat de rechthebbende de rechten niet verkoopt. Alles gaat om geld en contracten. De betere vraag is waarom is een deel van de Film1 films WEL te zien op Prime? OMDAT de rechten daarvoor blijkbaar zijn aangeschaft. Dat kan voor 1, een aantal of alle films gedaan worden. Net wat die twee partijen afspreken. Als Film1 de rechten voor al die films verkoopt/deelt, dan zullen weinigen nog Film1 nemen.

Antwoorden (1)

Omdat Amazon Prime blijkbaar niet de uitzendrechten van alle "Film1-films" heeft aangeschaft. Zo zal elke streamingdienst ontbrekende films hebben. Het is allemaal een kwestie van tijdelijke en regionale contracten die door streamingdiensten en distribiteurs van films worden onderhandeld. Zo gebeurt het ook weleens dat je halverwege een serie niet meer door kan kijken omdat het contract afloopt met de rechthebbende van de serie.
12 maanden geleden