Kan ik een film met regiocode 4 in een Blu-ray speler afspelen?

Ik heb hier een film met regiocode 4.
Als ik het goed heb begrepen kan je deze film afspelen in Oceanië, Centraal-Amerika (inclusief Mexico) en Zuid-Amerika. Daar zit Nederland dus niet tussen.
Kan ik deze film afspelen zonder enige problemen in mijn Blu-ray speler? (BDP-S1700)

2 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Nee,dat zal niet lukken:
Dvd-spelers worden vaak in de fabriek geprogrammeerd om te corresponderen met één specifieke regiocode. De specifieke regiocode is bepalend voor de landen waar de dvd-spelers verkocht gaan worden. Koop je bijvoorbeeld in Nederland, België of Duitsland een dvd-speler, dan is deze geprogrammeerd met "regio 2". Regio 2 geldt onder andere voor Europa. Een regio 2 dvd-speler is alleen geschikt om regio 2 dvd's mee af te spelen. Een regiocode bij een dvd is geen beveiligingsencryptie, maar simpelweg één bit aan informatie dat door de dvd-speler gecontroleerd wordt. Als de regiocode tussen de dvd-speler en dvd niet overeenkomt, zal toegang tot de dvd geweigerd worden. Door de toepassing van specifieke regiocodes bij dvd's, zijn filmmaatschappijen in staat om zelf te bepalen wanneer en in welk land hun films worden uitgebracht.
Blu-ray Disc-media hebben regiocodes, maar anders dan bij dvd-spelers worden in de regiocodes voor Blu-ray Disc-media letters in plaats van cijfers gebruikt om aan te geven in welke zone of regio de schijven kunnen worden afgespeeld.

Voor Ultra HD Blu-ray Discs gelden geen regio's. Ze kunnen worden afgespeeld met elke speler die Ultra HD Blu-ray ondersteunt, ongeacht de regio waar ze zijn gekocht.
2 jaar geleden
Asterixfan1
2 jaar geleden
Dat geldt bij een dvd-speler. Geldt datzelfde dan ook bij mijn Blu-ray speler?
Je hebt kans dat jouw Blu-ray speler multi-region ondersteuning heeft.
Ik heb een afbeelding toegevoegd die afkomstig is uit de bron die uitleg geeft hoe je tussen regio's kunt schakelen. Indien dit niet het geval is kun je heel makkelijk deze speler aanpassen zodat het wel via de uitleg mogelijk is tussen regio's te schakelen, maar gezien de richtlijnen alhier kan ik hier niet over uitweiden(tip: Google is je vriend)