Hoe komt het dat er steeds minder mensen naar de videotheek gaan, crisisperiode, telenet of andere ontspanningsmogelijkheden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De belangrijkste oorzaken van de teruglopende dvd-verhuur zijn piraterij (het illegaal kopiëren van een dvd) en het internet. Zo is de verhuur van porno, de belangrijkste bron van inkomsten van elke videotheek, zo goed als weggevallen doordat iedereen (gratis) zijn heil zoekt op het internet. Ook digitale tv met zijn toenemende aantal filmzenders is een waardige concurrent van de videotheek. Daar komt nog eens bovenop dat de game-industrie sinds korte tijd niet meer toestaat dat videotheken computerspellen verhuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kan nu op zo makkelijk vanuit huis video's krijgen:

- Online kopen
- Online bestellen
- Online kijken
- Pay per view TV

Waarom zou je naar een winkel gaan waar je je schijfje moet halen en terug brengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe ontwikkelingen zijn een komen en gaan.
Langzaam wordt het vervangen door andere zaken.
Internet b.v. neemt een steeds grotere plaats in, waar de hele wereld voor je open staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dvd's zijn tegenwoordig zo goedkoop dat je voor de prijs van huren de dvd al kan kopen. Daarbij zijn nieuwe films on-demand al te krijgen voor minder dan de huurprijs en hoef je je huis er ook niet voor uit. En er wordt natuurlijk ook veel (illegaal) gedownload.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het huren van films online en video on demand nemen steeds meer de plaats in van het huren in een videotheek,
Je hoeft de deur niet meer uit (dheelt benzine en tijd) daarddoor wodt het uiteindelijk veel goedkoper en makkelijker dan voor 1 film twee keer de deur uit moeten.
Omdat de verhuurder (online) geen duur pand nodig heeft kan hij ook goedkoper verhuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meeste wat je in zo'n zaak tegenkomt is pulp, bagger en ouwe koek. En aangezien we zo ontzettend veel tv-zenders hebben die dezelfde pulp, bagger en ouwe zooi uitzenden (en dat tig keer), kunnen de videotheken wel opgedoekt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wegens de bovenstaande redenen.

Verder waren er een aantal 3D films die in de videotheek tegenvielen op een televisie. Deze films zijn massaal in de bioscoop bekenen. De bioscoop branche heeft wél een goed jaar achter de rug.

En mijn eigen videotheek heeft een online verhuur op poten gezet waarbij je je gehuurde film legaal kan downloaden of streamen .

Omdat deze videotheek ook arthouse films verhuurt , hoop ik dat ze het redden op deze manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn omgeving merk ik dat er veel gedownload wordt via internet (gratis).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kijken heel veel films thuis, maar ik moet ook zeggen dat juist daardoor ons bioscoop bezoek toch wel meer is als vroeger. (ondanks een beamer hier in huis)
Sommige films zijn gewoon spannender op groot scherm, en je waardeerd de films meer, dus inplaats van een film huren ga je lekker buitenhuis eentje kijken in de bios.

Helaas zijn videotheken hier de dupe van maar dat is met meer dingen zo... internet cafe's doen het ook minder, en telefooncellen zie je ook niet meer bijna op straat, ze zijn gewoon achterhaald, dat is vooruitgang nu eenmaal.
Maar je vergeet ook de platen zaken. Vroeger had iedereen een pickup en een berg platen thuis liggen ( ik nog steeds hoor) en nu wordt er ook genoeg gedownloaded, maar wordt de muziek wereld er door geremd, integendeel ze worden juist steeds creatiever door meer concerten te geven voor een vermogen per plekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ze laten branden tegenwoordig,ik betaal voor elke film 2 euro

gisteren avatar gekocht