moet je de andere Bond films hebben gezien om naar spectre te gaan?

Ik wil heel graag naar Spectre maar heb de andere Bond films niet gezien. maakt dat uit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Maakt niets uit elke film is een film apart.
Ivana
8 jaar geleden
Het is één pot nat. Pa en zoon gaan iedere nieuwe film samen. Traditie. Als je de eerste dit jaar ziet, moet je alle volgende ook.
Veel plezier, maar of je er iets mee op schiet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ivana, moet alles in het leven nuttig zijn? Of mogen mensen hier en daar ook eens genieten? ;-)
Ivana
8 jaar geleden
@hjth Je hebt gelijk hoor, maar zelfs genieten is mij te veel gezegd bij een Bondfilm. Ach, smaken verschillen. Genieten is bij mij verfijnder. :)

Antwoorden (2)

Nee dat hoeft niet. Het is wel zo dat je de oudere Bondfilms wil kijken als je de nieuwste gezien hebt. Skyfall kun je overslaan want dat is niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alle James Bond-films kan je apart zien. De films gaan vooral om de strijd tussen goed en kwaad. James Bond is dan natuurlijk altijd de goede, die de vijand(en) verslaat.

Overigens wordt er in de film Spectre veel verwezen naar oudere Bondfilms. Wie die oudere films kent, zal deze verwijzingen herkennen en begrijpen en ze ook kunnen waarderen. Wie de oudere Bondfilms niet kent, zal de verwijzingen niet herkennen, maar dat (herkennen) is niet per se nodig om het verhaal van de film te kunnen volgen.
Antoni