Oude kinderfilm (jaren 90) gezocht over een sprookjesbos, een zwarte 'behekste' boom en boskap. Wie kent hem?

Wat ik verder nog over de film herinner:

- Volgens mij was het een teken-/animatiefilm
- De hoofdpersonen waren volgens mij elfjes, maar zouden ook dieren kunnen zijn.
- De hoofdpersonen komen erachter dat hun bos wordt gekapt doordat ze boven het bladerdek uit klimmen/vliegen, wat gevaarlijk wordt gevonden door de rest van de groep.
- De zwarte boom is dik, kaal en gevaarlijk, al weet ik niet meer waarom.
- De nieuwe film 'Epic' doet me een beetje aan deze film denken qua sfeer en setting, het verhaal is anders.

Bedankt!

Toegevoegd na 15 minuten:
- Het bos wordt gekapt door mensen, die vervolgens de zwarte boom omhakken wat iets slechts teweeg brengt
- Een elfje met bepaalde krachten is te oud en gaat dood
- Een ander elfje krijgt die krachten en moet de menselijke machine tegenhouden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

de beschrijving die je geeft lijkt erg op Ferngully, een film uit 1992.

http://www.imdb.com/title/tt0104254/

ben benieuwd of het hem is!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar lijkt het inderdaad op.