Is zorro een superheld, zoals superman?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Wat is de kennisvermeerderende waarde van deze vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een relevante vraag, dezelfde vraag wordt over batman ook altijd gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij wordt altijd aangeduid als een soort van superheld ofzo, ik vraag me af of hij dat ook is... superhelden heb je namelijk in alle vormen en maten en krachten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hoeft daar dan toch geen superkrachten voor te hebben, ...?

Het beste antwoord

Nee Zorro is een superheld zoals Batman, geen speciale krachten maar wel een masker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier wordt uitgelegd dat superhero niet perse superpower is, en dat superhero als eerst gebruikt werd voor een held die ook geen bovennatuurlijke/bovenmenselijke krachtern heeft:

Interestingly, the term "superhero" has been traced back to its first appearance in a 1942 story by Joe Simon and Jack Kirby, when it was used to describe the costumed character "the Guardian," who also had no "super-powers." The term "super" is a coinage of the 1920s, when iit came into vogue as a contraction of the word "superior" and should not be construed as always meaning something beyond the ability of ordinary humans; "super" does not have to be synomymous with "impossible." Note that in the link below, it is clearly stated that "characters need not have actual superhuman powers to be deemed superheroes." Batman is also served up there as an example of one of the world's best known "superheroes," and he is the prototype of scores of costumed heroes who have no superhuman powers. Clearly, Batman qualifies as a "superhero" and opinions to the contrary are exactly that, mere opinions, and may be ignored with a clear conscience.
Source(s):
http://en.wikipedia.org/wiki/Superhero

Toegevoegd na 4 minuten:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080813035144AA8K0P5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoorden mogen alleen in het Nederlands gegeven worden.....

Andere antwoorden (2)

Jazeker, hij is alleen veel knapper ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een superheld heeft superkrachten. Dat zijn krachten die een gewoon mens niet kan bezitten zoals vliegen, extreem sterk zijn etc.

Zorro was een sterke en slimme vent. Een bijzondere man, een held zelfs, maar geen superheld vanwege het gebrek aan superkrachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is eigenlijk de superkracht die alknobeman bezit? :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebrek aan superkrachten??......daar denken vrouwen anders over....ik in iedere geval wel ....één blik van Zorro....... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd nelly, vraag maar aan catherina zeta jones!! Die was ook weerloos tegen zorro's charme...