Wie weet de titel van deze Italiaanse film (zie uitleg)?

Ik heb ooit een Italiaanse film gezien, die veel indruk op mij gemaakt heeft. De film was van regisseur Ettore Scola en de hoofdrol werd gespeeld door Michele Placido (later bekend geworden van de bekende maffia-serie La Piovra). De film speelde in een klein Italiaans dorpje en ging over de opkomst van het fascisme in Italië. Ik bedoel NIET 'Una giornata particulara'.
Volgens mij is de film in de 70 jaren of begin jaren 80 gemaakt.
Wie weet de titel van deze film? En is deze op DVD verkrijgbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat je ergens een vergissing maakt. Kan de film niet vinden.
capthavoc
14 jaar geleden
weet je ook ongeveer wat er in de film afspeelt ? kan helepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb ook gezocht en kon het ook niet vinden. Toch weet ik zeker dat Michele Placido de hoofdrol speelde en ik weet ook bijna zeker dat het een film van Scola was. Maar 100% zeker ben ik niet.
Het speelde volgens mij in de jaren 30, een klein dorpje en de opkomst van de fascisten daar. Veel meer weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik de film toen heel erg mooi vond.

Het beste antwoord

De film die het dichtst bij je beschrijving komt is 'Fontamara' uit 1977. De film werd echter geregisseerd door Carlo Lizzani. Zou dat 'm kunnen zijn?