Welke rechten heb je als consument bij algemene voorwaarden?

Ik heb een pathe unlimited abonnement en ik zag dat een paar dagen geleden de algemene voorwaarden zijn aangepast.

Toen ik een abonnement aanging was dat met andere voorwaarden. Kan ik deze nieuwe voorwaarden weigeren en/of kan ik door de wijziging mijn abonnement stop zetten?

De wijziging is nu dat 3D voorstellingen buiten het abonnement vallen. Dat vind ik gewoon onzin want unlimited = unlimited

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wijziging van de Algemene Voorwaarden is een legitieme reden om een abonnement per direct te beëindigen...

Gezien het feit dat unlimited in dit geval voor grenzeloos voordeel staat. En dat de 3D voorstellingen er nu uit gehaald worden . Is er gewoon geen spraken meer van unlimited...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is gedeeltelijk afhankelijk van je huidige voorwaarden. Staat daar iets in dat de voorwaarden kunnen veranderen? Dan heb je een groot risico dat je er niet vanaf kan. Staat daar niets, dan heb je het recht om te zeggen: Jongens, mij zijn jullie kwijt.

Je kan niet voorkomen dat het nieuwe pakket wordt ingevoerd.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als nagedachte: Op het moment dat er duidelijk sprake is van een verandering van de inhoud van je pakket zijn dat geen algemene voorwaarden meer, maar krijg je een ander product geleverd. Dan kan je zowieso je contract beeindigen. Ze leveren immers niet meer hetgeen je in eerste instantie besteld hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt getekend voor bepaalde voorwaarden, als ze halverwege de voorwaarden veranderen, dan lijkt me dat zeker een geldige reden om van je abonnement af te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een contract afgesloten onder de voorwaarden die er toen zijn, ik neem aan dat je nog in je bezit hebt, zo ja dan moet je hier bezwaar tegen maken want ze kunnen het niet zomaar ineens gaan wijzigen. En anders heb je het recht om te kunnen opzeggen. Zie bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeer duidelijk :-)
+1
Ze hebben het recht om de voorwaarden te veranderen, maar ze moeten het wel van te voren melden. Als je het niet eens bent met die voorwaarden moet je dan de mogelijkheid krijgen om het abonnement stop te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er in de voorwaarden staat: "wijzigingen voorbehouden" heb je domme pech en staan ze volledig in hun recht