Waarom wilt dobby in hp 2 niet dat haar potter naar zweinstein gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dobby is zooooooo cool:D

Het beste antwoord

Dobby is de huiself die de familie Malfidus dient. Eigenlijk mag hij Harry helemaal niet waarschuwen, daar heeft hij zichzelf ook flink voor moeten straffen, maar hij wil Harry Potter beschermen. Dobby weet dat Lucius Malfidus iets van plan is met het dagboek van Marten Vilijn (Voldemort). Daarmee zal de Geheime Kamer opnieuw geopend worden. 50 jaar geleden is er een leerling aan doodgegaan. Dobby wil Harry Potter beschermen, want hij vindt Harry Potter een goede tovenaar. Veel aardiger dan de familie Malfidus, maar dat kan al gauw :)
Daarom probeert Dobby van alles om Harry weg van Zweinstein te krijgen.
Eerst onderschept hij de brieven van Harry's vrienden Ron en Hermelien, zodat Harry misschien zal denken dat hij geen vrienden heeft op school en daarom niet terug zal willen gaan naar Zweinstein.
Bij Harry thuis bij de Duffelingen laat hij een taart op het hoofd van visite vallen, wanneer Harry weigert thuis te blijven van school.
Als Harry samen met Ron naar de trein gaat die hen naar Zweinstein zal brengen, maakt Dobby het onmogelijk op perron 9 3/4 te komen.
Het lukt Harry evengoed met de behekste vliegende auto van de Wemels op school te komen, maar dan behekst Dobby een beuker, zodat die Harry ernstig verwondt bij Zwerkbal.
Aan het eind bevrijdt Harry Dobby van de familie Malfidus en laat hem beloven nooit meer zijn leven te willen redden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat Dobby weet dat er vreselijke dingen gaan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat hij weet door de heer lucius malfides dat er verschrikkelijke dingen gaan gebeuren op zweinstein
de film inpliceerd dan ook dat dat de heer lucius malfides het dagboek van marten vilijn (voldemort) in de ketel van ginny wemel heeft gedaan zodat zij de chamber of secrets kan openen
en in die kamer zit de baselisk (een slang) die iedereen kan doden door hem/haar aan te kijken, en verstenen als hij/zij de basselisk niet rechtstreeks aankijkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind die Nederlandse namen echt zo lelijk...
Geef mij origineel maar. ^^ Maar toch een plusje. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ivar: In NL heten ze ook de familie Malfidus, en niet Malfides zoals Biodocendt schrijft. Maar Malfoy is idd beter ;-)