Is Star Wars Geschikt voor kinderen van 10 jaar, en wat voor schade kan het toebrengen aan zo'n kind als hij die films kijkt?

Ik ben een hele grote fan van Star Wars, verzamel van alles en nog wat, en mijn broertje vindt het ook leuk. Vorig jaar kreeg hij voor sinterklaas het spel ''Star Wars Battlefront 2'' (met toestemming van mijn ouders, die het spel ook gezien hebben toen ik het zat te spelen).
Nu wil hij (mijn broertje van 10) heel graag de star wars films zien. Ik wil graag de films met hem kijken, alleen wel op chronologische volgorde, anders begrijpt hij het niet. We hebben een paar maanden terug deel 1 gekeken. Deel 2 mag hij van mijn ouders echter nog niet kijken... is het geschikt voor een kind om Star Wars te kijken op 10 jarige leeftijd?(als ik er bij zit) Een kind bij mij in de straat, die net zo oud is als mijn broertje, heeft alle films al gezien van star wars, en speelt ook ''The Force Unleashed'' wat wel wat anders is als Battlefront 2.

Toegevoegd na 1 uur:
Deel I The Phantom Menace heb ik al met hem gekeken,
Deel II The Attack Of The Clones Mag niet

Gewoon ff voor de duidelijkheid:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen van wel, het ligt een beetje aan het kind. Als je het samen met hem kijkt kun je bijvoorbeeld dingen uitleggen als het heel spannend wordt of als je ziet dat hij het eng of spannend vindt.
Mijn kind had geen problemen met de starwars films, maar wel bv met kruimeltje (Alle leeftijden!), waarin kruimeltje geslagen werd. Dit kwam veel realistischer over. Star wars is meer fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat lijkt mij wel. starwars is geen horror of thriller film. het zal je broertje niets doen hij zal er alleen maar van genieten. ook vind ik het onzin dat hij van je ouders niet mag kijken. was het nou Saw 5 ja dan was het een ander verhaal maar starwars kom nou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja het is me niet helemaal duidelijk of je het nu over deel 2 uit de oude of de nieuwe trilogie hebt.
Voor de oude trilogie geld dat ze prima voor kinderen van 10 jaar geschikt zijn. George Lucas maakte Star Wars voor families, waar ook kinderen in zitten. Zo doende zit er geen extreem geweld of iets dergelijks in deze oude trilogie.
De nieuwe trilogie daar zit al wat meer geweld in, waarschijnlijk om wat meer bij de tijd te zijn, maar ook voor deze films ben ik van mening dat ze niet zozeer schadelijk zijn voor een kind van 10. Hij zal er geen trauma's aan overhouden ofzo. Daar zou je echt films zoals mijn voorganger al noemde, de Saws etc voor moeten kijken.
Als laatste zou ik toch nog willen zeggen dat ik van mijn moeder wel altijd bijna alle films mocht zien waarin geweld voorkomt en ik ben een gewone gezonde man geworden, dus zo erg hoeft de impact van filmgeweld zien in je jeugd dus niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de nieuwe trilogie natuurlijk, de oude trilogie bestaat al vanaf het moment van uitkomen uit deel IV, V en VI.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat weet ik, maar het was me niet duidelijk welke 2e film hij had gezien. Het had net zo goed de 2e film van de ouwe trilogie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook niet goed gelezen zie ik nu, hij heeft het over de chronologische volgorde, dus daaruit had ik kunnen afleiden dat het episode 2 was. Ik was net wakker, my bad!
och. Starwars is nergens expliciet.. geen bloed of afgehouwen ledematen.. dus waarom niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van wel, ik heb toen ik 9 jaar was een video van die film gekrege van mijn ouders en heb hem zo'n 3 keer bekeken soms ook samen met mijn ouders en zij vonden het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de films zelf ook rond die leeftijd gezien, ik heb nooit iets negatiefs gemerkt :-)