Hoe heet deze film (zie uitleg)

De film gaat over de beurs, het is een komedie, 2 stinkend rijke zakenmannen maken een weddenschap voor 1 dollar geloof ik om een bedelaar succesvol te maken op de beurs.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Trading Places met Eddy Murphy

Toegevoegd na 1 minuut:
De rijke Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) discussiëren over de vraag of de klasse van een mens in hem zit of dat enkel zijn omstandigheden daarvoor zorgen. Bij wijze van weddenschap (voor één dollar) besluiten ze de proef op de som te nemen en de levens van zwerver Billy Ray Valentine (Eddie Murphy) en arrogante yup Louis Winthorpe III (Dan Aykroyd) compleet overhoop te gooien. Zonder dat die weten hoe of wat, laten ze Winthorpe alles afnemen en Valentine in een duur huis, garderobe en goedbetaalde baan op de beursvloer zetten. Vervolgens wachten ze af wat er gebeurt.

Wanneer de twee er na een tijd achterkomen hoe de vork in de steel zit, willen ze wraak. Ze willen de Dukes een lesje leren dat mensenlevens geen speelgoed zijn waar ze naar hartenlust mee kunnen sollen. Met de hulp van hoertje Ophelia (Jamie Lee Curtis) en butler Coleman (Denholm Elliott) bedenken ze een plan om de broers te treffen waar ze dat het hardst voelen, namelijk in hun portemonnee.