Is er een vervolg op 'The Golden Compass'?

Want gister zag ik de film op tv, maar het was een open einde. En als ik ergens een hekel aan heb, is het wel een open einde. Dan ga ik de hele nacht liggen peinzen over hoe het af kan lopen en ben ik bang dat ik het vergeet. Dus wilde ik weten of er een vervolg op is. Zo niet, wordt die dan gemaakt? En wanneer zou die dan uit moeten komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (4)

De kans is klein dat er een vervolg film komt op The Golden Compass.

De Golden Compass is gebaseerd op De Noorderlicht triologie van Philip Pullman.

Filmmaatschappij New Line Cinema die het eerste deel (Gouden kompas) heeft verfilmd heeft gezegd dat het vervolg alleen in productie zou worden genomen als de eerste film (de golden compass) een succes zou worden.

Het Goude Kompas kostte twee keer meer dan het oorspronkelijke budget, maar flopte in de Verenigde staten.

De Producent Deborah Forte is er nog wel van overtuigd dat ze ooit de triologie voltooid, maar vooralsnog zijn er momenteel nog geen plannen.

Toegevoegd na 22 seconden:
Je zou echter kunnen overwegen het boek te lezen, is een behoorlijke pil, maar best een aardig verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet....Ik heb hem gister ook gezien en heb precies het zelfde als jou.

Ik heb op google gekeken en nerges staat dat er een deel 2 komt :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee tot nu toe nog niet maar er loopt wel een petitie :

http://www.gopetition.com/petitions/the-subtle-knife-and-the-amber-spyglass.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film is gemaakt naar deel 1 van een trilogie.
In een recensie las ik dat de film weliswaar mooi is, maar het verhaal schromelijk tekort doet.
Ik vond de film al erg mooi dus ik ga de boeken maar kopen:-)