Wie weet de naam van de serie over een schooljuf in de 19e Eeuw, uitgezondern in de jaren 90 door de EO?

In de hoofdrol een jonge actrice als schooljuf, de knappe dominee en een rossige Ier.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel je misschien: https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_kleine_huis_op_de_prairie ?
- In het seizoen 1982-1983 kreeg de serie de naam Het kleine huis: een nieuw begin, een spin-off van de oorspronkelijke serie. In Nederland werd de serie uitgezonden door de Evangelische Omroep.
- Ketty Lester speelde Hester-Sue Terhune die lesgaf op de blindenschool samen met Mary Ingalls.
- Dabbs Greer speelde dominee Robert Alden

Antwoorden (1)

Die serie heet Christy, naar de naam van de schooljuf. Met Kellie Martin als Christy Huddleston en Tyne Daly (bekend door Cagney and Lacey) als Alice Henderson.
Amadea