is de film: men in black geïnspireerd door 'the real men in black' ?

Ik zie wel gelijkenissen tussen de film en de the real men in black die vooral in de jaren 50 en 60 waren gezien.

Toegevoegd na 21 minuten:
real men in black: https://en.wikipedia.org/wiki/Men_in_black

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie is "the real men in Black"?
tinus1969
7 jaar geleden
Die 'real men in black' bestaan niet. Staat ook duidelijk in de link (blijkt uit woroden als supposeldy allegedly)
tinus1969
7 jaar geleden
Overigens is de film vooral geïnspireerd op de strip: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Men_in_Black_(comics)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@NoobyShooter Het staat zelfs in je eigen link....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat het niet bestaat had ik al langer door. En...
@MrTomaat Zoals je kan zien heb ik de link pas gevonden en gelezen, 21 minuten nadat ik deze vraag had opgesteld. Dan is het de moeite niet meer om deze vraag te verwijderen en krijg toch een bevestigend antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ow lees nu pas de reacties:P waarom geef je dat niet als antwoord Tinus 1969?

Het beste antwoord

Deze vraag is niet echt met ja en nee te beantwoorden. De film Men in black is geïnspireerd door The men in black (een stripboek). De strip is geïnspireerd door de myhte rondom The men in black. De organisatie in de echte wereld is nooit bevestigd. Als MIB echt was geweest had je er ook niet achter gekomen aangezien deze mensen andere mensen het zwijgen zouden opleggen. Je zou kunnen zeggen dat de inspiratie onder andere, direct of indirect, uit de mythe van de real-life men in black zou komen.