Is het mogenlijk om de tijdstippen van reclameblokken op te vragen?

Toegevoegd na 1 minuut:
en ook de tijdstippen van televisie programma's e.d.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
SimonV
7 jaar geleden
Tijdstippen televisieprogramma's hoef je niet op te vragen, die staan hier:
http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal/#channel=1 Tijdstippen reclameblokken op NPO1, NPO2 en NPO3 doorgaans voor het programma begint. Reclameblokken overige zenders vaak rond kwart over en kwart voor het uur.

Antwoorden (2)

Het is niet mogelijk om tijdstippen van reclameblokken op te vragen (tenzij je alle zenders zou gaan bellen, maar daar zitten ze niet op te wachten).

Tijdstippen van televisieprogramma’s hoef je niet op te vragen, die staan onder meer hier:
http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal/#channel=1

Over het algemeen geldt het volgende:
Reclameblokken NPO1, NPO2 en NPO3 zitten doorgaans tussen de programma’s..
Reclameblokken overige zenders globaal vaak rond kwart over en kwart voor elk uur (behalve bij speelfilms). Om zappen te voorkomen zullen commerciële zenders hun reclame zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen uitzenden.

Toegevoegd na 2 dagen:
Er zijn echter geen afspraken gemaakt. In ca. 30% van de gevallen kun je dan ook als de reclame begint naar een zender zonder reclame zappen.
SimonV
7 jaar geleden
Tijdstippen van programma's kun je in tv-gidsen, maar ook online opzoeken (zie bron).
Ook via Teletekst kun je deze bekijken.

Tijdstippen van reclameblokken van de zenders vallen allemaal op hetzelfde moment! Dat is ooit onderling afgesproken, omdat de zenders vreesden dat kijkers tijdens de reclame gingen zappen.
Wil je de tijd dus weten, kijk naar bijvoorbeeld RTL4 en schrijf op wanneer ze een reclameblok beginnen. Spring naar SBS of naar Veronica en ... jawel ook daar is het reclame.

Antwoord

De begintijden van tv-programma's kun je online of in een tv-gids en ook via Teletekst bekijken.

Reclameblokken van de commerciële zenders zijn gelijktijdig. Kijk bij een zender en meteen daarna naar een andere , je zult zien dat ze ook een reclameblok op dat moment laten zien.
Dit is onderling zo geregeld zodat kijkers niet in de verleiding kwamen om naar een andere zender te zappen.

>>In theorie kun je wel bij de zenders de tijdstippen opvragen, dit hoeft dus niet , het is niet nodig. <<

> je hoeft dus niet bij elke zender apart te informeren. <

http://tvblik.nl/