Hoe kan je van Nederland naar Londen goochelen?

Ik zag op televisie een goocheltruc die me sterk verbaasde: een goochelaar skypete met een vriend van hem in Londen. Allereerst raadde hij een nummer van 1 tot 10 juist dat zijn vriend in gedachten had. Dit was het cijfer 9, dat hij op een briefje van €5 had geschreven. Hierna vroeg hij zijn vriend een briefje van £5 tevoorschijn te halen, en het tegen de webcam te houden. Ondertussen nam hij zijn briefje van €5 en hield het ook tegen de webcam. Hierna vroeg hij beide briefjes weg te nemen en op het briefje van £5 stond nu de negen in hetzelfde handschrift als waarmee hij de negen op zijn briefje had geschreven. De negen op zijn briefje van €5 was weg. Ik weet dat het televisie is en dus makkelijk getruceerd kan zijn, maar de goochelaar zelf staat erom bekend dat hij de trucs echt kan uitvoeren. Zou iemand mij kunnen zeggen of dit echt mogelijk is en zo ja, hoe je het dan doet, of dat het getruceerd moet zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat dat nou net goochelen zijn ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Goochelen
Het is niet echt maar een truc. Hoe die wordt gedaan is de geheim van de googelaar....
Rutge
8 jaar geleden
De afstand tussen Nederland en Londen is niet zo groot; het is dus niet heel moeilijk om tussen deze afstand te goochelen. Ik ben benieuwd of deze goochelaar ook kan goochelen tussen Nederland en Australië, wat me een stuk lastiger lijkt:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je ook de naam van deze goochelaar?
ronron1212
7 jaar geleden
Nederland - Londen of Australië Dat doet er toch niet toe. @Rutge
flyingcrow
7 jaar geleden
De vraag is HOE? Er zullen veel mensen zich afvragen Hoe doet ie dat?En ik vraag me af hoe zoiets geheim kan blijven tegenwoordige tijd.

Antwoorden (1)

Dat kan je niet. Het antwoord is NIET.

De afstand heeft er niets mee te maken, de truc is dat jij DENKT dat dát kan en dat jij denkt, je afvraagt HOE doet hij dat?

De truc is dat de goochelaar het ook niet doet, hij leidt de aandacht van het publiek af en laat ze denken dat hij inderdaad iets van Nederland naar Londen goochelt. Dat is dus de truc.