Hoe maak ik een eigen live html radio?

Zodat ik zelf muziek kan streamen en kan praten etc

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (3)

Dat kan met Shoutcast en een webserver (zoals Apache). Je hebt ook een programma nodig om uit te zenden, zoals Mixxx. Er zijn tutorials over deze programma's te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Houd er ook rekening mee dat je aan buma/stemra en sena rechten moet betalen om muziek uit te zenden via internet.

Muziekrechten

Buma, niet bedrijfsmatig: € 23,40 /mnd (Bij Buma: € 26,00 /mnd)
Buma, bedrijfsmatig: € 58,50 /mnd (Bij Buma: € 65,00 /mnd)
Sena, klein gebruik: vanaf € 27,00 /mnd (Bij Sena: € 51,11 /mnd)
Sena, meer dan 500 slots: alleen via Sena: vanaf € 125,00 /mnd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt via speciale sites dat doen die de mogelijkheid geven om dat te doen. Sommige leveren hun diensten aan voor geld, maar er zijn ook wel sites die gratis zijn. Je kunt ook een site maken, maar daarvoor heb je wel verstand van sites maken voor nodig. Maar je kunt ook doen wat die andere twee mensen zeiden.