Kan het kwaad als je op een versterker 2 verschillende boxen aansluit?

Ik heb twee verschillende PA boxen. Een van 8 ohm 200 watt en de andere 8 ohm 250 watt. Ik vroeg mij dus af of dit slecht voor de versterker is als ik deze op links en rechts aansluit omdat het wattage ongelijk is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Misschien blaas je de lichtste box op terwijl de andere nog goed functioneert?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn versterker haalt de 200 watt niet om 8 ohm, dus ik kan ze niet opblazen. Maar verder kan het dus geen kwaad?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Let op onder vermogen is erger dan over vermogen.
Als je voluit zou draaien is de kans op stukken veel groter dan wanneer je vermogen over had gehad
TurfGraver
7 jaar geleden
Wat Deaal zegt. Onder vermogen is juist wat luidsprekers opblaast.
Leesvoer:
http://www.homestudioplugin.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=139
Antoni
7 jaar geleden
Sorry, @Rickw, je reageert op mijn reactie, maar ik weet er te weinig van om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Je zag, zo vermoed ik, in mijn eerste reactie al mijn onzekerheid over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@antoni dat had ik inderdaad al door ;-)

Het beste antwoord

Nee dat is geen probleem, het geeft hooguit een onevenwichtig geluid.