Wat is de minst enge achtbaan in Phantasialand?

Ik zou graag mijn achtbaanangst willen overwinnen en ga volgende week naar Phantasialand. Ik wil graag beginnen met de minst enge achtbaan, zonder loopings, kurkentrekkers etc. In welke kan ik dan het best gaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De Colorado Adventure-mijntreinachtbaan. De wagentjes krijgen hierin hun snelheid door optakeling (lift hill), niet door lancering zoals bij modernere achtbanen. Dit gebeurt in deze achtbaan drie keer. Optakeling van de wagentjes lijkt mij voor de meeste mensen minder enerverend dan lancering. De maximumsnelheid van de baan is 50 km/h, terwijl die bij sommige nieuwere banen (ver) boven de 100 km/h kan zijn. Er komen verder geen inversies (waarbij men tijdens de rit korte tijd ondersteboven hangt) in voor.

Op http://www.rides.nl/attractieparken/phantasialand/attracties/colorado-adventure.html schrijft ene nathan hierover: "De rit is leuk en best thrilling voor een mijntreinbaan. Maar hij is voor jongere kinderen nog altijd goed te doen."

Wel is de tijdsduur van de Colorado Adventure-mijntreinachtbaan relatief lang: bijna 3 minuten.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Colorado_Adventure
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, bedankt voor de info!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze week mijn angst overwonnen in de Colorado Adventure, en dit was inderdaad de minst enge achtbaan. Nogmaals bedankt!