Ik zoek een goede zangmicrofoon voor kleine zalen en cafés,wie kan mij adviseren?

Microfoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (5)

Misschien wel belangrijker: Welke microfoon is geschikt voor jou? Ooit meegemaakt dat een microfoon waar de ene persoon goed, helder en duidelijk door te verstaan was bij de ander totaal niet werkte. Zorg dus dat je een microfoon eerst uitprobeert. Dat kan bij elke fatsoenlijke muziekwinkel.

Het kan een voordeel zijn naar een wat grotere winkel te gaan. Bijvoorbeeld 'Feedback'. Deze keten heeft grote zaken in Rotterdam, Apeldoorn, Eindhoven en Utrecht waar ze ruim gesorteerd zijn, maar ook van alles opgesteld hebben om uit te proberen.

Als het even kan: kies niet voor draadloos, maar voor een microfoon met kabel. Als je de mogelijkheid hebt: kies voor een condensatormicrofoon. Fontoomvoeding op je mixer is dan wel een pré.

Bekende en goede merken zijn Shure en Sennheiser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt helemaal af van je wensen en budget, inderdaad zijn winkels als feedback en Thomann goed om eens te kijken, maar misschien dat je beter contact kunt zoeken met een verhuurbedrijf en daar wat kunt navragen/proberen. kijk wat je bevalt, want het is heel persoonsgebonden, de Shure sm58 is 1 van de meest geaccepteerde allround zangmicrofoons. Maar er zijn natuurlijk meer merken, modellen en types. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit of je in grote of kleine zalen optreed, je moet een voor jou geschikte micro hebben.
Zelf heb ik al jaren een SHURE micro bevalt mij prima !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel musici gebruiken Shure SM 58, maar persoonlijk vindt ik de dynamische microfoons van Beyer Dynamic of Electrovoice veel helderder klinken, kwestie van smaak dus.
Shure heeft nogal snel last van feedback (rondzingen) en behoorlijk wat proximity-effect: alleen als je de microfoon vlak bij je mond houdt dan heb je veel laag in je stem, de Beyer en EV micro's hebben daar minder last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zeg ik al: een kwestie van smaak.
Belangrijk is om zelf te kiezen aan de hand van wat je oren zeggen, het is onzinnig om kritiekloos de microfoon te nemen die "iedereen" gebruikt.
ik gebruik zelf een philips sbc md150
een goedkope maar ook hele goede microfoon met aan en uit knop enzo enzo..... zie bron