Is het mogelijk een combinatie van twee sterrenbeelden te zijn, of een ander sterrenbeeld dan volgens geboortedatum zou moeten?

Ik ben 20-11-1996 geboren en als het goed is zou ik dan schorpioen moeten zijn. Ik heb een vriend die heel veel van dit onderwerp af weet en hij is zelf boogschutter. Ik bekeek al welleens mijn horoscoop en dan klopten er wel een aantal dingen maar lang niet alles.

Vanaf mijn eerste ontmoeting met hem, is hij er van overtuigd dat ik ook boogschutter ben, gezien mijn karakter. Sinds dien ben ik mij in de boogschutter gaan verdiepen en daar zie ik eigenlijk veel meer overeenkomsten.

Kunnen mensen, uit bijvoorbeeld een bepaald jaar, een beetje van twee sterrenbeelden hebben of kunnen ze een ander sterrenbeeld zijn dan dat de geboortedatum aangeeft? Ik heb daarnaar gezocht op internet maar ik kan er helaas niks over vinden. Als iemand een onderbouwende link heeft, heel graag. Want ik wil er zoveel mogelijk over weten!

Ook als iemand nog tips heeft of leuke feiten, graag!

Bvd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=si2HoscBLIw Horoscopen zijn idd een verzameling Barnum statements die voor iedereen gelden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Forer-effect
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij heb ik die beiden ook genoemd in mijn rijtje ;-) Google is your friend.
Ritsuka
7 jaar geleden
lees eens elke horoscoop in de krant, ze zijn allemaal zo vaag en algemeen dat er altijd wel iets klopt.
erotisi
7 jaar geleden
Misschien bedoel je je ascendant: "Verschil Zonneteken Ascendant. De zon, het zonneteken (je sterrenbeeld) representeert meer je innerlijk, je wil en doel, wat je van binnen ervaart, je ware ik (ego) of bewuste basisidentiteit. Je ascendant representeert meer je persoonlijkheid en temperament, je manier van optreden naar anderen c.q. naar buiten toe. Soms ook wel omschreven als het personage of de rol die je speelt in het toneelspel dat leven heet. Bijvoorbeeld: staat jouw zon in ram (sterrenbeeld ram) en is je ascendant vissen, dan zal je gevoeliger en emotioneler zijn dan een typische ram. Of is jouw sterrenbeeld ram met bijvoorbeeld ascendant boogschutter, dan zal dit je nog vuriger en avontuurlijker maken." http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/astrologie/16038-wat-is-je-ascendant-ascendantteken-tabel.html
Cryofiel
7 jaar geleden
De ascendant is natuurlijk even grote onzin als het sterrenbeeld.
Cryofiel
7 jaar geleden
Als je op 20 november bent geboren, "ben" je toch echt overduidelijk een Weegschaal. Dat "ben" je namelijk van 31 oktober tot 22 november. De Schorpioen begint pas op 23 november. (Bovenstaande datums verschillen een tikje van jaar tot jaar, voornamelijk ten gevolge van schrikkeljaren.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zolang je op basis van iemands karakter al onmogelijk kunt zeggen welk sterrenbeeld hij of zij heeft, lijkt mij toch wel duidelijk dat het DUS niks zegt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je op 20-11-1996 geboren bent, stond de zon op 27 graden schorpioen. Je bent dus een echte schorpioen. Je zou inderdaad de ascendant in boogschutter kunnen hebben, dit is afhankelijk van je geboortetijd en -plaats. Een geboortehoroscoop is feitelijk een blauwdruk van hoe de planeten aan de hemel stonden op het moment van de geboorte. De planeten staan in tekens (van ram t/m vissen) en in huizen. De manier waarop ze gegroepeerd zijn zeggen iets over je karakter en je manier van reageren. Dit is iets heel anders dan algemene voorspellingen in een weekblad.

Antwoorden (2)

Sterrenbeelden zijn niets anders dan bijgeloof, en de meeste karakterbeschrijvingen zijn nattevingerwerk, dat nergens op trekt. En een hoop Barnum-beweringen (dingen die op vrijwel iederéén slaan). De grap is dat het zelfs omgekeerd werkt ; mensen die hun sterrenbeeld wéten, voldoen beter aan de gangbare "karakteromschrijvingen" dan mensen die geen flauw idee hebben welk sterrenbeeld ze zijn. En dat geld zowel voor "onze" als voor bijvoorbeeld Chinese sterrenbeelden.

En het leuke van dit soort pseudo-wetenschap , is dat je er alle kanten mee op kunt. Past een karakterbeschrijving echt niet bij je, dan is er vrijwel altijd wel een ascendant aan te wijzen dat wel precies bij je past. En anders kun je altijd nog uitwijken naar een Chinees sterrenbeeld ofzo.

En natuurlijk zijn er ook nog trucjes mogelijk door te goochelen met "eigenlijk uitgerekende datums" als je niet op precies de uitgerekende dag geboren bent, en invloeden van extra sterke "geboorteplaneten"; als je duim maar dik genoeg is (en je slachtoffer goedgelovig genoeg). Wat dat betreft is het net Cijfers en Letters ; als je maar handig genoeg bent kun je van alle willekeurige cijfers elke mogelijke som maken. Doe er een hoop pseudo-spirituele blabla bij en je bent spekkoper.

Het filmpje in de bron is een bekend experiment met een klas studenten die allemaal een "persoonlijke horoscoop" hebben ontvangen op basis van de door hun verstrekte geboortegegevens. Het geeft haarfijn aan wat een onzin het allemaal is.

Dus ja, je kunt HEEL goed een "ander" sterrenbeeld zijn dan de boekjes je voorkauwen, want niemand "is" een / zijn sterrenbeeld, je karakter wordt niet bepaald door de dag of plaats dat je geboren bent. Kies die die je leuk vind en wel bij je past, noem het je ascendant en klaar is kees.

Toegevoegd na 9 minuten:
Hier een rijtje bronnen over de zin (is er niet) en onzin (heel veel) van astrologie. Willen jullie per se blijven geloven ; gewoon doen, en klei je eigen sterrenbeeld. Maar vertrouw er niet op.

https://www.nrc.nl/nieuws/2008/09/03/astrologie-is-onzin-en-ja-dat-is-erg-11599157-a1077699
https://janfreak.home.xs4all.nl/astrol.html
http://skepsis.nl/astro-smit/
http://achillevandenbranden.blogspot.de/2010/09/astrologie-zin-of-onzin-ronny-martens.html
http://www.collegenet.nl/studiemateriaal/frames_verslagen.php?verslag_id=5622&site=
http://www.livescience.com/4667-astrological-sign.html
http://www.paranormal-encyclopedia.com/f/forer-effect/

Affijn, de lijst is eindeloosen mijn tekens op ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Love dogs!
Het loopt allemaal in elkaar over en is niet strikt gescheiden.
Wat meetelt in sterrenbeelden met karakters, is niet de zon die in de sterren staat, maar de positie van de zon in dag en nacht die een sfeer van bepaald jaargetijde die oproept, wanneer je jarig bent, bepaald hoe je bent en gedraagt.

Om even een heel duidelijk voorbeeld te nemen gevoelsmatig. Bijv. augustus leeuw: De dagen gaan al duidelijker korten, warme lange donkere zomeravonden (romantiek), al donkerdere langere nachten met langer slaap (uitgeruste alerte uitstraling), warmste periode overdag (temperament), verder alles met planten is vol gegroeid met begroeiing door de regen en onweer in die periode, de zon staat al lager dus gevolg veel schaduw daardoor dat geeft een beschermend gevoel (leeuwen beschermen), alles komt overdag wel beetje tot rust doordat de felle intensiteit van de zon afneemt dus "straks afscheid nemen van de zomer gevoel" (zorgt voor aardig voor anderen zijn en inleving in anderen), zorgt ook voor ondernemen (leeuw) want we kunnen nu nog genieten van de zomer.

En zo is de sfeer binnen een sterrenbeeld ook in de loop van een sterrenbeeld anders. Zo kun je eind juli leeuwen(zweverigachtige zachtere leeuwen) qua sfeer totaal niet vergelijken met 21 of 22 augustus leeuwen (bezinnings/ rationele leeuwen), er is een vloeiende overloop, met alles ertussenin.
Zo geldt dat voor elke sterrenbeeld waarin iemand jarig is, je wacht immers op je verjaardag jaarlijks!! (jaargetijde, natuur/zon toestand) een bepaalde sfeer oproept en dat heeft invloed op je gedrag. De maand of periode na je geboortedag is ook in bepaalde mate van invloed op hoe je je ontwikkeld. Daarom herken je meestal juist ook kenmerken van het sterrenbeeld dat na je komt.
Daarnaast heeft iedereen een aangeboren karakter en genetische eigenschappen.

Deze manier van kijken naar sterrenbeelden, dat zie ik keer op keer weer bij iedereen terug. De manier wat altijd verteld wordt over de zon of maan die in bepaalde sterrengroepen staan, en met de dag en minuut zou moeten kloppen, daar geloof ik persoonlijk niet in, al is iedereen daar vrij in, iedereen heeft zijn eigen waarheid!