23 augustus, leeuw of maagd?

Mijn schoonmoeder is geboren op 23 augustus en ze gaat er al jaren van uit dat ze dus Leeuw van sterrenbeeld is. Maar op tal van sites staat dat men vanaf 23 augustus Maagd van sterrenbeeld moet zijn. Echter zijn er ook weer sites die menen dat Leeuw tot 24 augustus is. Wat is mijn schoonmoeder nou eigenlijk van sterrenbeeld? Leeuw of Maagd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Lees ze allebei, en kies de horoscoop die je het beste bij je vind passen
bamibal
11 jaar geleden
Lees dan gelijk alle horoscopen, want dat maakt toch verder niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ben ik de ene keer ram, andere keer stier. Maar ben als zijnde 'stier
' geboren dus die houdt ik aan als ik t lees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit jaar (2013) is ze een maagd

Het beste antwoord

Dat ligt aan de geboortetijd (en de plaats gezien het feit dat het in een ander deel van de wereld al een dag later kan zijn.

Vul hier de gegevens in (je kunt amsterdam invullen als ze in Nederland is geboren) en dan zie je het onderaan.

http://www.astroboot.com/horoscooptekening.htm

Toegevoegd na 9 minuten:
Oja, je moet op het grote oranje rondje klikken met de stip in het midden die ongeveer tussen maagd en leeuw in staat. Onder het plaatje zie je dan of de sun in leo of virgin is (dat staat bovenaan in dat balkje). Ik zie dus dat het de 23ste vaak leo is en de 24ste dus virgin (maagd). Met de tijd weet je het 'zeker'.

Op zich is dit deel van de astronomie niet omstreden omdat je gewoon precies weet wanneer de zon in leeuw was en wanneer in maagd. Niet anders dan de precieze tijd dat het lente wordt: dit jaar op 20 maart om 12:02. Wat ze er verder allemaal voor onzin aan ophangen is iets anders maar het is dus wel bekend of je schoonmoeder maagd of leeuw is, je moet alleen de geboortetijd hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Leeuw - Horoscoop. 23. juli - 23. augustus.
Leeuw dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit jaar (2013) is ze een maagd en geen leeuw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je dat? Waar heb je dat vandaan?