Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Nu haal je twee dingen door elkaar. De Chinese dierenriem staat los van het feit dat er onlangs in de media stond dat er een nieuw sterrenbeeld "ontdekt" was.

De Chinese dierenriem geldt voor een heel jaar en heeft een cyclus van 12 jaar.
Zie o.a.:
http://www.astroboot.com/chinese-astrologie/

Wat betreft het nieuwe sterrenbeeld, voor zover je in de astrologie met sterrenbeelden gelooft geldt dit met terugwerkende kracht, je bent nu officieel eigenlijk gewoon een steenbok.
Maar gezien het feit dat ik sindsdien in geen enkele horoscoop de nieuwe indeling ben tegengekomen, zul je wel gewoon waterman blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nou ja, helemaal met terugwerkende kracht geldt de verandering natuurlijk niet. De verandering volgt de veranderingen die aan de sterrenhemel plaatsvinden. 6000 jaar geleden zat Slangendrager nog niet in de dierenriem; nu wel. Dus als je nu Slangendrager "bent", zou je dat niet zijn als je precies 6000 jaar geleden zou zijn geboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je gelijk in, maar ik vermoed niet dat vraagstelster 6000 jaar oud is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha!! Bedankt, nu begrijp ik het (:
De Chinese dierenriem telt elke twaalf jaar en gaat van februari tot februari ongeveer (kan ook 21 januari zijn) Als je een slang bent, ben je pas na twaalf jaar weer in je 'eigen jaar'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding