Wat zijn de karaktereigenschappen van het nieuwe sterrenbeeld 'Slangendrager'?

Wetenschappers zeggen dat het systeem om te bepalen welk sterrenbeeld iemand heeft, niet meer actueel is. De Babyloniërs geloofden dat de positie van de zon tijdens een geboorte invloed had op het karakter. Maar de baan van de zon heeft een afwijking waar zij geen rekening mee hebben gehouden. Wie bijvoorbeeld geboren is tussen 29 november en 17 december, is een Boogschutter of een Steenbok. Maar Amerikaanse astronomen hebben volgens de Britse kranten nu aangetoond dat u dan eigenlijk tot een dertiende sterrenbeeld behoort: Ophiuchus of Slangendrager.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

De slangendrager is officieel geen dierenriemteken, maar misschien juist nu wat we nodig hebben. Hij/zij bevind zich wel in de dierenriemgordel, in het “gat” tussen Schorpioen en Boogschutter en wordt door sterrenwachten als het teken “Ophiuchus = Slangendrager/Slangenbezweerder” aangegeven.

De Slangendrager staat voor de sjamaan/sjamanca en is de bewaker van de levensenergie. Hij/zij kent het geheim van het leven. Zijn/haar voet wijst naar het hart van de Galaxis, de Bron en verbind ons met dit Hogere Zelf.

Hij/zij brengt vrouwelijke en mannelijke waarden in ons samen en schenkt ons eenheidsbewustzijn. Ophiuchus helpt ons met de laatste stappen in onze ontwikkeling richting 21-12-2012. Hij/zij wijst de weg naar het centrum van de melkweg, waarmee wij en onze zon op juist die dag in een lijn staan!

Stel je voor ; hoeveel mensen zijn er wel niet slangendrager zonder dat ze dat ooit geweten hebben !! EN wat voor implicaties moet dit allemaal niet hebben voor de astrologie ! Ik moet in elk geval mijn dochter en mijn zus nog maar eens goed an de tand vullen, want die zijn dus eigenlijk al 41/15 jaar niet wat we dachten dat ze waren......

Toegevoegd na 2 minuten:
Potverdikkie hee, ALLE sterrenbeelden zijn verschoven ! Ik blijk ineens een tweeling te zijn !! (Wat geen ramp is, want dat was altijd al mijn ascendant :lol:)

Zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=1417197 en check of je wel bent die je altijd dacht dat je was.

Toegevoegd na 3 minuten:
(Alleen mijn man is nog de oude - de hele rest van de familie moet in de revisie. Gelukkig geloof ik niet in astrologie, en ondeschrijft deze berekening maar weer eens dat dat een goede ingeving was. )