Hoe heet deze basisschool film?

Ik kon me herinneren dat we op de basisschool deze film een paar keer hadden gezien. Het was een Afrikaanse film en ging over een baby'tje die door de gangen kroop naar andere ruimtes. Het is een hele vage beschrijving maar ik dacht er laatst aan en kan het nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Antoni
7 jaar geleden
Uit welk jaar is de film ongeveer, denk je? Of in welk jaar zag jij de film?
Amadea
7 jaar geleden
Weet je wel zeker dat het een Afrikaanse film zou zijn? Amerikaans lijkt mij waarschijnlijker. Bijvoorbeeld "Baby's day out" uit 1994.
Antoni
7 jaar geleden
Wat voor soort film was het? Een comedy, avonturenfilm, familiefilm of nog iets anders? Was het een tekenfilm of een film met echte acteurs?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was een tekenfilm. Niet zozeer afrikaans zelf maar de personages waren afrikaans of het speelde zich af in Afrika. Poeh welk jaar. Ik gok dat ik in groep 6 zat ofz. Dus rond 2004 keek ik het.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kirikou, misschien? Ik ben zelf van '94 en weet nog goed dat wij bij een project over animatie in groep 5 of 6 naar het filmhuis gingen met de klas om deze tekenfilm over de avonturen van een Afrikaans baby'tje te zien. Hij nam het ook op tegen een heks. Hele bizarre animatiestijl die me daarom ook altijd is bijgebleven haha
Antoni
7 jaar geleden
@Amadea had dat antwoord gegeven, @Michhelle, maar dat antwoord is (weer) verwijderd. Misschien heeft de vraagsteller laten weten dat deze film niet de gezochte film was? Ik weet het niet.
Amadea
7 jaar geleden
Nee, ik vond de gehele film en zag dat er alleen in het begin even gekropen werd. Maar de baby kon daarna direct al lopen. Dus kan het de bedoelde film niet zijn, en heb ik mijn antwoord verwijderd.
Antoni
7 jaar geleden
Dank voor de uitleg, @Amadea!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Michhelle dat is hem! Thanks!
Antoni
7 jaar geleden
@Amadea had het dus toch goed. Zij noemde de film van Kirikou in haar antwoord. Kirikou en de Heks is uit 1998. Zie https://www.moviemeter.nl/film/23460. Er is in 2005 een vervolg verschenen: Kirikou en de Wilde Dieren. Zie https://www.moviemeter.nl/film/33787. In 2012 is opnieuw een vervolg verschenen: Kirikou en de Mannen en de Vrouwen. Zie https://www.moviemeter.nl/film/89184. Misschien ook leuk om eens te gaan kijken?

Antwoorden (1)

De beschrijving in de vraag blijkt niet te kloppen, want het gaat niet over een kruipende baby. De Afrikaanse tekenfilm die vraagsteller zoekt is "Kirikou en de heks". Het kind kan nadat het uit de moeder is gekropen direct al lopen!
Amadea