Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het water van wasmachine loopt niet meer weg en centrifugeert dus ook niet meer

ik heb de slang er al een keer uit gehaald en er weer opnieuw in gedaan ik heb ook al geprobeerd om een beetje schoon te maken waar zou het nog meer aan kunnen liggen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de pomp stuk,lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pomp was idd stuk ik heb een nieuwe moeten kopen

Andere antwoorden (7)

de waterpomp is defect
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het filter al gecheckt? Misschien is hij verstopt, dan wil het ook niet meer pompen.

Het kan ook zijn dat er een muntje vast zit in de slang. Dus misschien even met een trekveer o.i.d. in de slang porren.

Als dat allemaal niet lukt, ben ik bang dat de pomp stuk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is de waterpomp kapot. Of..misschien is de stoffilter verstopt,deze zit meest rechts onderaan de wasmachine,achter een klepje.Open het klepje en draai de dop los,hij kan vol zitten met vuil,knopen of ander klein spul..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je trommel nog volstaat met water, moet je wel zorgen dat je dat allemaal weg kan laten lopen, boven een putje bijvoorbeeld. Anders krijg je een waterballet...
Je kunt eens proberen om de pomp schoon te maken het kan zijn dat er een munt of zo voor de filter zit.
Heb dit zelf ook wel eens gehad.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wasmachine zal pas centrifugeren als de pomp het water geeft weggepompt.
Eerder niet.
Draai de achterkant open en kijk even naar de pomp.er wil nl nog wel eens een bh beugeltje in zitten.
De pomp kun je nadat je hem gedemonteerd hebt,zo los schroeven het is een klik systeem.
Maar je moet er wel een beetje technisch voor zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paar mogelijkheden
1 pomp verstopt
2 afvoerslang te ver in de afvoer gedrukt
3 pomp kapot
4 elektronisch probleem

1 en 2 kan je zelf checken voor 3 en 4 een monteur raadplegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een sok of zo in je pomp, bij de meeste machines zit aan de voorkant een luikje om pomp open te draaien ( filter) Kijk maar eens leg er wel een handdoek voor

Toegevoegd na 10 uur:
als je beetje water in trommel gooit moet dat rechtstreeks in pomp lopen , anders verstopping ( sok bv) in stukje slang van trommel naar pomp.

Toegevoegd na 19 uur:
Controleer of de pomp draait en of er spanning op komt pas op 220 V
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het luikje aan de voorkant open gemaakt nar dat ik al het water eruit aan het scheppen geweest ben en ik heb het filter schoon gemaakt en er zat inderdaad veel troep in kwam ook nog een munt stukje tegen maar het water loopt nog niet weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er een glas water in gegooid en het loopt gewoon meteen weg dus hij is niet verstopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de pomp draait niet mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk pomp defect dan

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding