Dat weet je niet, anders zou het effect van het afluisteren immers verloren gaan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afluisteren kan op verschillende manier gebeuren.

Als je telefoon wordt afgetapt, dan zul je hier niks van merken op het moment zelf.

Als er microfoontjes in een ruimte of op een persoon worden geplaatst, dan zijn deze te traceren door middel van speciale apparatuur of door stom toeval.

Verder kan er nog sprake zijn van richtmicrofoons. Moet je goed voor opletten, op die op te merken.
13 jaar geleden
Als je in de rechtszaal wordt geconfronteerd met uitgewerkte verslagen van je eigen gesprekken.
escape
13 jaar geleden
als de mensen in je omgeving met hun hand als een schelp aan hun oor naast je zitten......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat weet je niet en daardoor is er wettelijke bescherming nodig. Zo zijn richtmicrofoons wettelijk verboden en is het ook niet vanzelfsprekend dat je telefoon afgetapt kan worden, zelfs niet door mensen die zich beroepsmatig bezighouden met opsporing van misdrijven. Een Illegaal opgenomen telefoontje, mag in de rechtbank niet tegen je gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ken ik iemand die het altijd heeft over een vreemde soort klik die hij hoort tijdens een telefoongesprek. Of dat echt zo is, weet ik niet.

Ik weet wel dat in principe alle vormen van communicatie afgeluisterd wordt met geavanceerde software, echelon genaamd, die bepaalde sleutel worden kan opvangen (background : http://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON en een engelstalige http://actionamerica.org/echelon/echelonwork.html ). Op deze manier is het mogelijk om bijvoorbeeld het sleutelwoord "bom" te markeren als gevaarlijk, waardoor het systeem een waarschuwing kan geven.

Terugkomend op de vraag: ga ervan uit dat we allemaal afgeluisterd worden! Of het nu per email is, per (huis)telefoon, een sms, via een webformulier op internet; big brother is watching us..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet ook een methode
de jongelui met hun mobieltjes
wij hebben er veelal geen weet van.
je hoort termen als psp enz
ze nemen gesprekken op hier in huis(wel voor de grap)
is dat hetzelfde als afluisteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iemand in jouw nabijheid opvallend onopvallend verblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroegah, hoorde je een klik als er een tweede toestel op de lijn ook had opgenomen of opgehangen.

Maar ik ben bang dat je het tegenwoordig niet meer merkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er aan de andere kant van de muur/deur iemand zit met een glas tegen zijn oren aan

Toegevoegd na 4 minuten:
of een vuvuzela
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je daarachter komt is het al te laat.