Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat de batterij van mijn tel ineens zo snel leeg en onderbreekt de stream de hele tijd?

Sinds enkele dagen heeft mijn telefoon de hele tijd warm en gaat de batterij snel leeg. Ook als ik radio luister (via internet) stopt de stream de hele tijd om daarna weer te beginnen.

3.6K
Utrecht
4 jaar geleden
Kijk bij de Instellingen eens bij "Batterij".
Bij "Batterijverbruik" kan je zien welke apps je batterij leeg trekken. Vaak een app die op de achtergrond actief blijft en dus veel stroom verbruikt. Zet deze dan uit (geforceerd stoppen).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

het warm zijn komt door het warme weer, het snel leeg gaan kan door een slechte/kapotte batterij, je kan een nieuwe bestellen of de batterij laten maken, het stoppen van het streamen kan komen door slechte WiFi, ik hoop dat ik je heb geholpen hiermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het warm worden van een telefoontoestel is een indicatie dat de processor hard aan het werk is, met als resultaat dat de batterij sneller leeg loopt, immers hoe harder een processor moet werken hoe meer energie hiervoor nodig is. Een oorzaak kan zijn dat een programma wat draait op de achtergrond eindeloos probeert iets te bereiken wat niet lukt door externe factoren zoals het ontbreken van internet o.i.d. Leuk voorbeeld is dat iPhone bezitters vaak klagen dat hun batterij sneller leegloopt na een firmware update en dat ze claimen op internet dat de update inferieur is, echter na de firmware update heeft de iPhone een enorme 'housekeeping' klus te doen op de achtergrond zoals de foto's organiseren e.d. waardoor de processor voor een lange tijd 100% staat te werken, ja en dat kost energie en verlies van batterij-lading. Je vermeldt niet het merk/model toestel dus ik kan je geen app of richting adviseren om te kijken waar je telefoon druk mee is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vorige week is het een aantal dagen achter elkaar bijzonder warm geweest. Een smartphone kan daar slecht tegen en kan de warmte niet goed kwijt, zeker niet als hij een tijd in de zon heeft gelegen.
De smartphone gaat dan minder goed werken en kan processen niet meer goed uitvoeren. Daarnaast is de lithiumbatterij ook gevoelig voor hoge temperaturen. Deze kan sneller verouderen en raakt sneller leeg.
Als de problemen, die jij nu beschrijft, door oververhitting zijn veroorzaakt, is het een goed idee om je toestel helemaal uit te zetten en eventjes uit te laten. Dan kan je toestel en de batterij helemaal afkoelen. Mijn ervaring is, dat het probleem daarna opgelost kan zijn.
En om oververhitting te voorkomen tijdens toekomstige hittegolven, is er een aantal adviesen:
1. Leg het toestel niet in de zon, maar het liefst op een wat koelere plek;
2. Verwijder het hoesje, waardoor het toestel de warmte beter kwijt kan.
3. Leg het toestel niet aan de oplader, want bij het opladen wordt de batterij warm.
4. Schakel de vliegtuigmodus in, want draadloze antennes kunnen het toestel ook opwarmen.
5. Zet het toestel uit als je hem niet nodig hebt.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding