Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om batterijen buiten hun houdbaarheidsdatum te gebruiken?

Op batterijen staat een datum, is het erg om ze na deze datum te gebruiken? Ik kan me voorstellen dat de kans op lekken ontstaat. Is het erg gevaarlijk als ze gaan lekken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Na die datum doen ze het vaak minder en het risico van lekken is denk ik groter.
Dat lekkende goedje is volgens mij een zuur en dus niet goed. Bovendien kan het je kontaktjes wegvreten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat .niet Maar ik denk wel dat ze snel leeg zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
P.S Batterijen horen thuis bij het chemisch afval.Het is dus niet goed voor ons.En dus een beetje gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan helemaal geen kwaad.
alleen een batterij die niet gebruikt word verliest veel energie.
Dus lang zul je er niet mee doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle batterijen verliezen veel energie als je ze niet gebruikt @ superscript. Als je alkaline batterijen niet gebruikt blijven ze jaren goed. Dat zijn dus de niet- oplaadbare batterijen.
Batterijen verliezen langzaam hun power, dus hoe verder na de datum hoe eerder ze leeg zijn. Het kan zeker geen kwaad.

Probeer eens oplaadbare batterijen, deze zijn altijd goed en een stuk goedkoper als dat je steeds nieuwe moet kopen, je grijpt ook nooit mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding