Hoe verbind ik het snoer (bruin, blauw, geel/groen), met contactdoos zelfde kleuren, zie afb zodat stekker afwasmachine in contactdoos kan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Aan de zelfde kleuren met lasklemmen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind je snoer, voor zover zichtbaar, er een beetje dun uitzien. Ongeschikt om een vaatwasser mee aan te sluiten.
Je weet kennelijk niet wat je aan het doen bent, en dan is deskundige hulp op z'n plaats.
Een vaatwasser trekt behoorlijk wat stroom, vergelijkbaar met wasmachines en wasdrogers. Onjuist aansluiten kan verbrande stopcontacten, smeltende snoeren en brand opleveren. Niet doen dus!

Antwoorden (1)

1 zorg dat er geen spanning op die kabel staat. Op de foto is niet te zien of het een kabel is, of het uiteinde van een aansluitsnoer waar een stekker aan moet.

In principe kun je blauw en bruin op een stekker of stopcontact wisselen. Het lichtnet heeft nml een wisselspanning.
De aarde (geel) sluit je aan op het gedeelte wat zichtbaar is als je naar een stopcontact kijkt.

Gezien de vraagstelling:
Ik zou het door een derde met verstand van zaken laten aansluiten en uitleggen. Stroom discrimineert nml niet, en is dodelijk.