Waarom draait mijn GPU niet en krijg ik geen beeld op mijn computer?

Ik heb een nieuwe Videokaart gekocht (GTX 1060 3gb) en die heb ik in mijn computer gestopt. Ik heb die kaart (volgens mij) goed aangesloten. Ik probeerde mijn computer op te starten alleen het leek alsof mijn beeldscherm niet was aangesloten, omdat er geen beeld kwam en het beeldscherm het ook aangaf. De fan van mijn videokaart ging draaien toen ik hem aanzette. Maar na een paar seconde ging hij uit. Wat doe ik verkeerd waarom ik geen beeld heb en mijn fan niet draait?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Hallo,

Heb je de kabel van je scherm rechtstreeks in de videokaart gestoken? Ik heb eens de stomme fout gemaakt deze gewoon op het moederbord te zetten. Dan heb je natuurlijk geen beeld. ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die fout heb ik ook gemaakt kom ik achter.. Ik ga dat nu doen alleen het vreemde is dat de fan van mijn gpu ook uit gaat.. Hoe zou dat komen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat die weer lekker draaien tijdens het gamen. Wanneer die onder belasting komt te staan. Ik weet niet of je de temperatuur kunt zien van je kaart, denk het wel, anders even in de gaten houden. Bij ongeveer 67 graden zou die moeten gaan draaien. ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je nooit een 1050/1060/1070/1080 hebt gehad dan weet je ook niet dat onder huis-tuin-keuken gebruik de fan niet draait... Pas bij forse inspanning gaat deze draaien... Je kunt het profiel aanpassen dat de fans altijd net boven idle draaien... Maarja, wie wil dat in Godsnaam?

Andere antwoorden (1)

Heeft u de 8pin of 6pin al aangesloten ? (Zie foto's)

Als het een PC is die je Compleet hebt gekocht Zoals HP -Pc dan kan het zo zijn dat hij de VIDEOKAARTEN Niet ondersteunt, (Behalve Onboard)

Zo Nee (Dus een Custom Build PC)
Dan raad ik u de Bios te wijzigen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn computer kan ik niet gebruiken omdat het geen beeld aangeeft toen ik de videokaart erin heb gestopt. Ik heb de meegeleverde kabel gebruikt om de videokaart aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke PC/moederbord heb je ? Misschien is het zo dat de GTX 1060 Niet backwards competal is, En GTX 1060 Werken sowieso op PCI-E X16 3.0 Maar als je een verouderde Moederbord heb,
Die Pci-E x16 3.0 Niet ondersteunt, Dan gaat het ook niet werken Kan ook zijn dat je voeding te zwak is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een ASUSTEK A88XM-A Moederbord.
Ik heb 500Watt voeding.
Moet je misschien de hdmi in de videokaart stoppen ipv de pc zelf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet je HDMI altijd in je GPU doen....