Hoe werkt een snellader?

Wat gebeurt er in een snellader anders dan in een gewone oplader waardoor mijn mobiel sneller is opgeladen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Download een amperemeter-app die laat zien hoeveel ampere er geleverd wordt door de lader. https://play.google.com/store/apps/details?id=zaka.com.amperemeter&hl=nl

Antwoorden (2)

Een snellader levert meer stroom aan je batterij, om dit te laten werken moet zowel je toestel als de lader geschik zijn hiervoor. Meer stroom heeft als nadeel dat je toestel warmer wordt en dit kan op de langere duur de levensverwachting van je batterij en je toestel verkorten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In sommige snelladers zit dan ook weer een ventilator ingebouwd.
Een snellader die op een moderne usb-c connector werkt zal via de datalijn met de telefoon communiceren. De lader herkent de telefoon en verhoogt dan de normale 5V voeding tot 9V zodat er meer stroom kan lopen. Bij mijn HTC10 werd een dergelijke netlader geleverd en inmiddels heb ik er ook een 12/24V lader voor in de truck gekocht. Zodra ik een van deze laders gebruik dan verschijnt ook op mijn telefoon de tekst dat een snellader is aangesloten. Werkt fantastisch!