Kan ik mijn chromecast onafhankelijk aansluiten?

Ik heb recentelijk een chromecast gekocht, en deze wil ik graag via mijn tv op mijn stereo aansluiten. Nu kwam ik er achter dat mijn tv geen audio uitgang heeft. Bestaat er een soort onafhankelijk "kastje" waar ik mijn chromecast op kan aansluiten, en deze dan door te verbinden naar mijn stereo en tv?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heeft je tv een optical audio ingang?
paulus811
8 jaar geleden
Wat heb je aan een INgang op de tv als je het signaal er juist uit wikt sturen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, geen optical ingang. Ik zie trouwens inderdaad ook niet precies in waarom ik die ingang nodig zou hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ingang/uitgang je kan er audio mee uit/in sturen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, bedankt maar er zit geen in/uitgang op helaas.

Antwoorden (3)

Het apparaat waarmee je cast heeft waarschijnlijk bluetooth. Je zou dus beeld van je smartphone of pc kunnen casten naar de tv en het geluid via bluetooth naar de versterker, eventueel met een bluetooth audio adapter van bijv logitech.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan heb je het over zoiets? : http://www.audiostreamershop.nl/product/473038/category-233114/logitech-bluetooth-audio-adapter.html en heeft deze ook een tulp uitgang? Ik zie het wel op het apparaatje zitten maar het staat niet bij de specificaties dus ik vraag het maar even om het zekere voor het onzekere te nemen. Trouwens wel een aardig prijzig dingetje, zijn er ook andere alternatieven?
paulus811
8 jaar geleden
Ik heb er 25 euro voor betaald. Je kunt van tulp naar jack 3.5mm of naar tulp. Tulp zit op vrijwel iedere versterker. Welk merk en type tv heb je, want ik ken maar weinig tv's zonder audio out.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op mijn telefoon kan ik niet beeld en geluid naar verschillende externe bronnen sturen. Bovendien is scherm casten niet de manier hoe je beeld naar je chromecast wil sturen.
bamibal
8 jaar geleden
Als je cast via Chromecast, maakt je telefoon/tablet geen geluid meer en is er dus ook niets te streamen via Bluetooth.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zal het zelf eens uitproberen om te kijken of mijn 'oplossing' werkt. Ben wel benieuwd wat voor tv het is, want zelfs de goedkoopste heeft audio uitvoer.
Ja, dat bestaat. Vond ze zo snel niet heel goedkoop (maar heb niet heel lang gezocht), maar wat je zoekt is denk ik dit: http://www.miniinthebox.com/nl/1080p-hdmi-audio-extractor-splitter-hdmi-1-4-digitaal-naar-3-5mm-out-audio-adapter-analoge_p2742901.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwords_shopping
Dit is wel zo'n Chinese webshop waar het altijd afwachten is of het werkt, ongetwijfeld ook in NL wel te vinden bij de mediamarkt ofzo voor een euro of 40-50.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Lijkt me een handig ding. In de commentaren staat alleen dat het geen Chromecast ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah zo goed had ik niet gelezen. Ging er een beetje van uit dat HDMI gewoon HDMI is, maar ik zou sowieso even langs de elektroboer om de hoek lopen. Goedkoop is vaak duurkoop bij zulke winkels :)
Een duurdere, maar wel mooie oplossing is een modernere receiver aanschaffen. Daar kun jeje chromecast gewoon op aansluiten. Het beeld gaat naar je TV en het geluid naar je speakers.

Er zijn trouwens ook receivers waar Google Cast als is ingebouwd.
bamibal