Waar kan ik het goedkoopst een omvormer halen voor Belgische/Franse stekkers?

Elke keer als ik die kant op ga passen mijn Nederlandse stekkers niet op de Belgische/franse stekkers.
Omdat die een extra ijzeren pin hebben.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Oplader telefoon past gelukkig wel.

Antwoorden (3)

Wat je zoekt is geen omvormer, maar een zgn. reisstekker.
Die zijn in allerlei soorten te krijgen. Afhankelijk van de soort steker die er in moet en het land waar het dan in de muur moet.

ANWB heeft ze als service aan de reiziger.
Conrad heeft zoiets uiteraard ook: https://www.conrad.nl/nl/reisstekker-adp-09-074244.html Deze kost € 5,29 en is geschikt voor de Franse (en eventuele Belgische) wandcontactdozen waar die pin uit steekt.
Ook kun je naar een elektrazaak / onderdelenwinkel gaan, dan zie je echt wat je krijgt.
Bordensteker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Reisstekker is echt super, ik heb zo'n wereldstekker, met veel verschillende aansluitingen, gaat vaak mee op vakantie.
Om de extra "aard" pin te laten passen kan je vaak een normaal verlengsnoer gebruiken. Deze hebben meestal wel zo een gat, je kan dan verder met je reguliere stekkers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Ik was me dat niet bewust maar moet toegeven dat dit een nog eenvoudiger oplossing kan zijn. Ik heb eens even hier thuis en op het internet rondgeneusd, en veel verlengsnoeren en stekkerdozen hebben inderdaad zelf een stekker waar die ‘Franse’ aardpen in past. Zoals deze http://image.allekabels.nl/image/1042046-0/5-voudige-stekkerdoos-met-schakelaar-1.5-meter.jpg Als je hiervoor kiest dan heb je er thuis ook nog wat aan. En misschien heb je thuis al zo’n stekkerdoos die je mee kunt nemen op reis. In België en Frankrijk zijn ze uiteraard ook te koop waarbij aan het andere uiteinde er dan zelf zo’n vervelende aardpin in zit, dus let op wat je koopt, want zulke vind je ook in de online shop, maar wat je hier in de winkel ziet kan gewoon de eenvoudigste oplossing zijn. Opmerkelijk is dat je bij de artikelen overal afbeeldingen ziet, maar bij veel van die afbeeldingen zijn de ‘gezichten’ van de stekkers niet of niet goed zichtbaar in beeld gebracht. Dat levert dus voor dit doel een ‘fail’ op: de kennismaking is niet compleet zonder het aangezicht!
Mocht je niet via internet willen bestellen zou ik het altijd even bij de Action proberen. Deze winkel heeft altijd kwalitatief goede elektronica liggen voor minimale prijzen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zeer juist (plus) : wat ik ook had willen aanbevelen...