Gebruikt een bewegingsmelder ook wel stroom?

Een bewegingsmelder staat constant op "standby" als het ware.
Dus daarom denk ik dat ie ook stroom verbruikt.
Of is dat niet zo!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (3)

Als een bewegingsmelder 1 Watt gebruikt voor zijn elektronica maar wel 24 uur per dag, dan verbruikt de melder 8,7 kWh per jaar, dus veel meer dan de gloeilamp. Het grote probleem is dat bewegingsmelder fabrikanten het verbruik van die dingen nooit in hun handleiding zetten.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Maar wat heb je aan die informatie?
Hij staat niet "standby", maar staat steeds de "lucht" te meten. Daarbij gebruikt hij nou eenmaal energie. Als wij slapen verbruiken we ook nog steeds energie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke gloeilamp?
Deze verbruikt wel degelijk energie.
Maar hoeveel dat is, is afhankelijk aan type wat je hebt.
Draadloos of via een centrale.
Draadloos verbruikt dat wat op de adapter staat, of batterijen wat je verbruikt.
Via een centrale kan je dat zien aan de voeding ervan. Dit is al nodig wat de centrale nodig heeft om te werken. De sensor krijgt hier tevens de voeding van.
Het vermogen van de voeding is dan wel het maximale. Als stand-by verbruikt de centrale minder energie, afhankelijk van het type.
Als dus het alarm afgaat verbruikt deze meer energie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via m'n slimme meter heb ik mijn Steinel bewegingsmelder gemeten. Ik kom op ongeveer 7W. Dat is meer dan een kleine LED lamp...
Dus het lijkt handiger een LED lamp maar de gehele dag te laten branden. Bizar!!

Nu is mijn bewegingsmelder al wel meer dan 10 jaar oud. Maar gezien het feit dat ze er niet bij zetten wat hun eigen stroomverbruik is, vrees ik het ergste.