Is het veilig een foto te maken van een lcd monitor/tv van dichtbij?

Zie filmpje. Zou het ook uitmaken of je nieuwere of oudere apparaten gebruikt? (in mijn geval een Sony camera uit 2011 en een Dell monitor van 2003)

Ik meen eens gelezen dat die blackout tijdelijk is, maar ik vraag het nog eens voor de zekerheid...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet flitsen en je hebt geen probleem, lijkt me.
capthavoc
11 jaar geleden
grappig nog nooit gezien maar ik krijg het niet voor elkaar ;)
is dit wellicht iets met een touchscreen of zoiets
ik vermoed iik dat dit maar tijdelijk is en niet gevaarlijk niemand jaagt zijn eigen goed werkende laptop zo in de vernieling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat het wel afhankelijk is van de flitser.
(De één zal meer emp afgeven dan de ander.)

Het beste antwoord

Ik kan mij voorstellen dat dit wordt veroorzaakt door een emp puls van de flitser.
Als de scherm uit en weer aangezet wordt zal hij hoog waarschijnlijk gewoon weer werken.
Ik kan echter geen reden bedenken om mijn beeldscherm dit aan te doen.
(Als het echt om een foto ging geen flits gebruiken natuurlijk :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even info over emp in bron