Wat is de wettelijke garantietermijn op een broodrooster?

Ik kan alleen onderstaande link vinden, maar weet niet wat een 'deugdelijke' periode zou zijn.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik verbaas me telkens weer dat zoveel mensen hun rechten niet kennen als het om de garantie gaat.

Voor alle producten die je in Nederland (of andere EU-landen) koopt, geldt een garantietermijn van MINIMAAL TWEE JAAR (en dus nooit één jaar, zoals hierboven vermeld). Natuurlijk moet dan wel sprake zijn van "normaal gebruik"; dus als je een broodrooster laat vallen of het dagelijks non-stop van 12.00 tot 22.00 uur gebruikt, dan is die termijn niet van toepassing.

Of de termijn langer is dan twee jaar, hangt af van verschillende factoren. Als het een exclusief i.c. zeer duur broodrooster was, mag je ervan uitgaan dat het apparaat langer meegaat dan eentje die 7 euro 50 heeft gekost. Ook als de verkoper je heeft verteld dat het ding minstens vijf jaar zal meegaan (of het misschien wel op de verpakking staat), kun je daar een beroep op doen.
Pieter2011
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ligt aan het merk/fabrikant. meestal 1 tot 2 of zelfs 3 jaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
je kunt al een broodrooster vanaf 8 euro kopen..
dar kun je heel wat mee wegroosteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is geen standaard garantie op .
Dit ligt vooral aan de winkel waar je het gekocht hebt.
meestal 1 of 2 jaar op kleine apparaten. Heb je de bon nog wel dan? Dan bel je even naar desb. winkel die weten het vast wel.