Wat is het meest kenmerkende verschil tussen de conventionele reproductiemethoden en de scantechniek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In feite was de vroegere reproductiemethode ook een soort scanning: hierbij zitten glasvezels in een smalle strook ingebed en door een felle lamp werpen de zeer dunne glasvezeldraden hun licht op een statisch hoog opgeladen draaiende plastic rol gericht zodat ter plekke op die rol er plaatselijk geen spanning meer opstaat: dus trekt daar plaatselijk ook geen inkt meer aan.
De huidige digitale scantechniek is eigenlijk een afgeleide hiervan: de glasvezeldraadjes zijn vervangen door kleine fotocelletjes maar het principe: een smalle streep als beeld bleef wel gehandhaafd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als u met conventionele reproductie een copyeerapparaat bedoeld is er in wezen geen verschil. Beiden scannen uw blad en geven het weer op papier of elektronisch.