Doet een usb-stick het nog als die in water is gevallen of als die in een oven van bijv. 100 graden is geweest ?

USB-stick in water en in warme ruimte van 100 graden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden:
Hij viel in het water en je wilde hem drogen in de oven? :P

Antwoorden (3)

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat water niet direct een probleem is, heb onlangs mijn USB stick mee gewassen en hij doet het nog prima!
Temperatuur weet ik niet zeker, maar ik denk dat dit wél schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een waterbestendige usb heb overleeft hij een duik in het water ja.
Zo niet nee, want de elektronica wordt nat.
Wat misschien helpt is het proberen te drogen ( op de verwarming leggen. )
En niet in de oven gooien op 100graden en dan ff 10min laten opwarmen.
Daardoor smelt de behuizing vast op je ovenplaat en op de usbkaart.
Daardoor is je hoop verloren om er nog ooit gebruik van te maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder water is niet echt een probleem. Daar zijn wisselende ervaringen over. Maar als je je usb stick in een oven doet dan gaat alles smelten. Dus ik raad het je niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol raad het je niet aan xD
Zou wel willen weten wat voor gedachtes iemand heeft als ie zijn usb in de oven stopt