dvd aansluiten op tv middels hdmi. Bij dvd ook een tulp geleverd (rood geel wit) Gebruik ik deze nu wel of niet??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan de witte en rode aansluiting gebruiken om het DVD-geluid óók via je geluidsinstallatie te laten lopen.
Voor de TV heeft het geen zin, het beeld en geluid worden al via de HDMI-kabel doorgegeven.
Als je beide kabels op de TV aansluit dan kun je wel even vergelijken of er een verschil in kwaliteit is waar te nemen tussen HDMI en analoog Video-Links-Rechts.
Schakel de ingang van de TV heen en weer tussen HDMI-in en AV-in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Het is inmiddels gelukt. Alles draait als een zonnetje. Niet slecht he, voor een blondje ;)

Andere antwoorden (1)

Nee die hoef je niet te gebruiken. Deze zijn standaard meegeleverd voor wanneer je tv bv. geen hdmi aansluiting heeft