Wat voor koptelefoon kopen om gewoon lekker muziek te luisteren en als prijs geen probleem is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dan zou ik gaan voor de Sennheiser HD 280-pro. Ongeveer € 100,- en zeer goede kwaliteit geluid.
Hij zit ook zeer lekker, en je krijgt er geen zere oren van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Philips SPH2000 koptelefoon, kost maar €14,95 maar wordt door kopers beoordeeld met 4,5 ster en de reviews zijn erg positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sennheiser is altijd goed, je betaalt iets meer, maar dan heb je ook wat!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn als de prijs écht geen probleem is vreselijk goeie koptelefoons te vinden op de markt.

Als je ca. €150 wilt uitgeven kan ik de Audio Technica ATH-M50 aanbevelen om eens een keer naar te luisteren. Het is een professionele koptelefoon die zeer goed licht bij geluidstechnici en musici en klinkt fijn voor diverse stijlen muziek (dus ook om gewoon naar te luisteren), zit lekker, kun je opvouwen om handig mee te nemen in een bijbehorend tasje, heeft een zeer goeie demping van het omgevingsgeluid én staat bovendien zijn mannetje als het geluidsniveau even stevig moet zijn met een zeer strak laag.

Wil je meer dan kan dat ook. Als een veelvoud van dat bedrag uitgeven ook geen punt is heb je voor €500 een AKG Q 701 van referentie klasse (maar dat is de Audio Technica ook hoor).
Misschien vind je AKG's 3-weg oortjes de K3003 wel iets van €1000 of je kunt helemaal doorfreaken door elektrostaten aan te schaffen van enkele duizenden euros voor het summum.

Dus er zijn meerder vragen die je jezelf kunt stellen om te keuze te verkleinen:
- Binnen welke grenzen ligt mijn budget en welke koptelefoons vallen daarbinnen.
- Wil ik een half-open of een gesloten koptelefoon.
- Welke koptelefoons heb ik allemaal beluisterd met mijn eigen referentiemuziek en hoe vond ik die klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor een merk als Sennheiser, AKG of Audio Technica. Deze zijn altijd goed, helaas geldt wel, hoe hoger de prijs hoe hoger de kwaliteit.
Koop alleen GEEN!! BOSE of BEATZ BY DRE of iets van die troep. Dat is betalen voor design of populariteit..

Wil je het echt goed doen, Ik heb 1 x mogen luisteren naar een Sennheiser HD 800.. Dat is echt PERFECT, maar kan me herinneren dat daar een prijskaartje aanhing van iets van 1400-1500 dollar.. Dus ook al is geld geen probleem dan lijkt me dat nog erg veel.

Of deze: Sennheiser Orpheus - duurste koptelefoon op de wereld inclusief buizenversterker haha.. Maar dan moet je dus wel ff $15.000 neertikken..

http://themostexpensivethings.com/most-expensive-headphones.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Senheiser draadloos rs 180 kost ongeveer 159 euro.
Kijk eens op kieskeurig daar staan momenteel 1465 hoofdtelefoons .
Daar kun je alle opties aantypen en dan komt de beste te voorschijn.
OOk veel reviews.