Mediaspeler

Ik ben niet zo thuis in deze dingen maar is het volgende wat ik zoek haalbaar ?: ik wil een mediaplayer op me tv aansluiten, waar ik dan via het thuisnetwerk (draadloos) films op kan zetten via me pc. Ook wil ik met andere pc's films van deze mediaplayer afhalen (draadloos) is dit allemaal mogelijk ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja ik heb heel vaak van dat soort dingen bij Nederland snoervrij met mediazine op RTL gezien kijk een op de site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple TV...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan met een mediaplayer (bv van ac ryan). Je hebt dan wel een dongel nodig. Via de dongel kan je hem in je netwerk plaatsen en is via alle pc's te benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, via een mediaplayer (wij hebben thermaltake) die je aan sluit op een NAS server en zorgt dat iedere computer het kan zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het hier over twee verschillende dingen:

1. Je wilt een Mediaplayer aan je televisie hangen om films te kunnen afspelen
2. Je wilt ergens in je netwerk je films centraal opgeslagen hebben om ze overal te kunnen afspelen

1. Kan op verschillende manieren: Je hebt mediaspelers met ingebouwde harddisk. Je hebt ze waar je een USB-stick of externe harddisk op aan kunt sluiten. Wanneer ze voorzien zijn van een netwerkaansluiting of via Wifi op het netwerk kunnen, kunnen ze ook bestanden die elders op het netwerk staan afspelen.

2. Je kunt je bestanden op 1 of meer PC's hebben staan. Je kunt deze dan met je mediaplayer op de TV afspelen. Ook kun je ze op andere PC's afspelen. Voorwaarde is wel dat de PC waar de bestanden op staan aan moet staan.

Wanneer je een mediaplayer hebt waar je de bestanden op kunt zetten moet je er wel rekening mee houden dat Wifi voor HD-films misschien niet snel genoeg zal zijn.

De mooiste oplossing zou zijn een Mediaplayer voor het afspelen en een NAS voor de opslag. Voordeel van een NAS is dat je de opslag later kunt uitbreiden door schijven toe te voegen. Verder biedt een NAS vaak extra functionaliteit zoals clients voor torrent downloads en NZB. Synology heeft daar hele mooie, gebruiksvriendelijke en niet al te dure oplossingen voor. Kijk maar eens bij de 'Home to small office' categorie.

Als je eerst eens beetje zou willen experimenteren, zou je op de PC's in je netwerk alvast XBMC kunnen installeren. Dit is open source mediaplayer software. Beschikbaar voor alle platforms en zelfs als live CD/USB-stick beschikbaar. Wanneer je op je centrale PC de map met films deelt en op 1 van de andere PC's XBMC start, kun je de gedeelde map toevoegen en de films daarin afspelen.

Wanneer je toevallig al een XBox 360 of een PS3 hebt dan zou je die als mediaplayer kunnen inzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf de AC Ryan Playon!HD Mini mediaspeler en die werkt perfect.
Makkelijk te bedienen en films vanaf je computer via kabel of draadloos streamen naar je TV. Je kan er ook een externe schijf of USB stick op aansluiten en daar vanaf je films, foto's en muziek spelen;