We hebben een nieuwe webcam gekocht, en als we hem aansluiten doet die het niet. Wat moeten we doen?

Op de laptop doet die het niet, wel de bewegingsdetectie enz maar bij bijvoorbeeld MSN zegt het dat je geen webcam hebt. Alle updates zijn geïnstalleerd en alles is goed aangesloten. Op de computer doet die het wel, maar dan is de kwaliteit erg slecht.
Het is een Logitech C160 webcam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met updates? Heb je de driver van de logitech site gehaald?

Antwoorden (4)

Dat de kwaliteit slecht is komt omdat het maar 1.3 megapixel is. Meer kan je ook niet echt verwachten van een wabcam van ongeveer €18,00.
Wilt u een goede heldere wabcam dan zit je al snel rond de €50,00

Heeft u de drivers allemaal geinstalleerd?? Meestal zit er wel een cd bij met de drivers, en anders even google op c160 drivers.

mvg

valentijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort hardware ,dient als eerste de software geïnstalleerd te worden. ,daarna sluit U deze webcam aan en zal het O.S. nieuwe hardware herkennen en na verloop van tijd aangeven,dat het gebruikt kan worden. U kunt het volgende trucje proberen. Zet de PC uit,nadat U de reeds geïnstalleerde webcam uit het systeem heeft verwijderd. Start de computer vervolgens eens opnieuw op ,terwijl U ondertussen de webcam nog gewoon in de usb-poort is aangesloten. Mogelijk werkt de webcam daarná weer optimaal.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima webcam, hoor! Waarschijnlijk is er bij het installeren van de software iets misgegaan. Ik zou het, via Start>Configuratiescherm even verwijderen, de pc opnieuw starten, en dan (als de webcam niet op de pc is aangesloten) hier even de laatste software binnenhalen:
http://www.logitech.com/nl-nl/435/7389?section=downloads&tabs=1,3,2,5&hub=1
(Wel het goede besturingssysteem kiezen hè?!)

Op de site vind je trouwens heel uitgebreide informatie over het oplossen van eventuele problemen:
http://logitech-nl-emea.custhelp.com/app/answers/list/section/troubleshoot/crid/435/lt_product_id/7389/tabs/1,3,2,5/cl/nl,nl/kw/
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie link! Daar staat precies de oplossing voor MSN beschreven!
Wellicht moet je in het video conference program (bv. MSN) eerst de camera vastleggen/selecteren. Ik ga er vanuit dat je eerst de camerasoftware hebt geïnstalleerd en vervolgens de camera hebt aangesloten en evt. de PC hebt herstart?