Zijn er batterijen die nooit op gaan?

Bestaat zoiets? Batterijen die misschien zichzelf weer opladen door zonneenergie o.i.d

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Baterijen gaan altijd op, er bestaat dus sowieso geen baterij met een levenslange levensduur.

Wel wek je bv. met een zonnenpaneel energie op en de teveel opgewekte energie wordt opgeslagen in accu's of terug op het stroomnet gezet. Dus in die zin worden die accu's altijd vol gemaakt (mits je niet meer stroom verbruikt dan je wint natuurlijk). Al zullen die accu's uiteindelijk ook niet meer (goed) werken en dus eigenlijk op zijn.

Een batterij/accu is overigens vrij slecht voor het milieu, zeker het productieproces ervan het is dus efficiënter om een evt. apparaat direct aan te sturen via bv. zonnenenergie al gebruiken ze dan vaak weer een accu om het teveel aan energie ook te kunnen gebruiken voor de periode dat er minder energieopbrengst is.

Kortom, zo een batterij zelf bestaat dus niet, wel zijn er al (gadget) laders op zonnenenergie te vinden en indirect dus is het dus wel mogelijk (rekening houden met de beperkte levensduur van een baterij/accu)

Toegevoegd na 1 minuut:
In "bruikbare" vorm gezien het bovenstaande antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat bestaat zeker wel
maar is niet interessant voor de industrie
het levert niet op en is dus niet op de markt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eeuwigdurende batterij, bestaat dat dan??
Jawel, en het komt zelfs in de natuur voor!
Het kristal Tourmalijn produceert eeuwigdurend een stroom van 60 microampere.

Kennelijk hierdoor geinspireerd ontwikkelde ene DeGeus een batterij die hetzelfde doet, maar dan in bruikbare vorm.
Zijn truc bestond er uit dit tegen zeer lage kosten voor elkaar te krijgen.
En dan kom je in de problemen want iedereen die aandelen energie heeft, shell ofzo, ziet de bui al hangen.

Stel je voor, allemaal electrische auto's op de weg die NOOIT meer komen tanken.
Dat kan natuurlijk niet, dus werd het tijd voor een noodmaatregel.
Want meneer stond, god betere het, op het punt om een deal met investeerders te sluiten die de massaproductie zou waarborgen.

Nu is het vermoorden van lastige uitvinders sedert de jaren 90 een beetje uit zwang geraakt, het werden er teveel en het ging opvallen, maar nood breekt wet en als het echt uit de hand dreigt te lopen dan moet het maar weer een keer.
Nu wil het geval dat er inmiddels superfuturistisch speelgoed is ontwikkeld waar je dat veilig mee kan doen.(op afstand hartaanval opwekken)
Stan Meyer, een andere uitvinder, die het bestond om, in het hol van de leeuw, met zijn buggie dwars door USA te rijden
en daarbij geen 300 liter benzine (kassa) maar slechts een litertje water te verstoken overkwam hetzelfde.

kijk voor meer info even hier:
http://www.maghreb.nl/marokko/forum/viewtopic.php?id=1296
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Batterijen die 'nooit' opraken en ook nog redelijk wat energie kunnen leveren... dan moet je aan atoomenergie denken, en dat is voor gewone mensen geen haalbare kaart.
Ze bestaan wel, worden in sommige ruimtevaartuigen gebruikt, en misschien in andere high tech toepassingen. Zie bron.