Wat zou een alarmsysteem met onderstaande specs ongeveer kosten?

1 draadloos beveiligingssysteem, met accu, binnensirene en codebediendeel
3 draadloze passieve infrarood melders
5 draadloze inbouw magneetcontacten
2 afstandsbedieningen
2 draadloze optisch/thermische rookmelders
Inclusief montage
Inclusief doorschakelmogelijkheden naar mobiel, niet naar een centrale.

Zit over een systeem te denken, maar ben benieuwd wat zoiets ongeveer moet kosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Draadloze INBOUW magneetcontacten kan niet!!!! Dan is er geen draadloos bereik meer.
Dit zijn dus altijd opbouw contacten.

Het kost ongeveer 400 euro bij een merk van de gamma (of iets dergelijks EN zelfmontage) bij goede apparatuur ben je minimaal 800 - 1000 euro kwijt. Exclusief montage.

Wil je ook nog dat er 'ergens' naartoe wordt doorgemeld, zodat je op de hoogte kan worden gebracht dat er wordt ingebroken. Dan mag je hier wel 200-400 euro bij op tellen. Zeker als je geen telefoonlijn hebt van vaste KPN.
Doormelden kan eventueel naar meldkamer, mobiel/telefoon (spraak) of sms.

Voor montage zou hier een dagdeel voor gereserveerd moeten worden (inclusief programmeren, testen en uitleg). Dus ongeveer 400 euro (natte vinger werk).
Misschien nog extra voor een onderhoudscontract. Vooral draadloos moet elk jaar onderhouden worden (bijvoorbeeld om de batterijen te vervangen en het systeem door te testen).

Dus wil je goed, dan ben je minimaal wel 1400 euro kwijt (exclusief doormelding).
Wil je goedkoop en zelf monteren, kan je voor 400 euro klaar zijn als je goed zoekt naar de producten.

---

Ik werk voor een groothandel en kan goedkoper aan de apparatuur komen, maar zelfs dat vind ik zelf nog te duur. Dan plaats ik liever gewoon goede sloten. Zelf ben ik niet zo bang voor een inbraak. (de koffie staat klaar voor ze:-)

Toegevoegd na 5 minuten:
---

Houdt er rekening mee dat draadloos niet in elke omstandigheid mogelijk is. Soms werkt het vanaf het begin, maar dan komen er misschien nieuwe buren of een externe stoorzender en je hebt draadloos een probleem. Ook is voor draadloos het belangrijk wat voor soort woning je hebt en hoe je de inrichting hebt gedaan. Verplaats je een kast, verander je daarmee ook de draadloze eigenschappen.

Ik werk op de technische ondersteuning en dit maak ik af en toe mee. De installateur krijgt dan de grootste moeite om dit aan de gebruiker uit te leggen.

Wil je garantie dat je geen problemen krijgt: neem dan een bedraad systeem.

Toegevoegd na 23 minuten:
---

Ik zie dat je wel doormelding naar mobiel wilt hebben. Als je geen vaste lijn hebt van KPN, ben je hier extra minimaal 400 euro voor kwijt (voor een GSM-kiezer) en nog een abonnement voor een simkaart.
Dus als je bijvoorbeeld belt via de kabel, internet (voice over IP) of tele2 en aanverwante telefoonlijnen.
Soms werkt het wel, soms ook niet. Garantie tot aan de deur. Wil je zekerheid dan kost je dat dus 400+ euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ concullega!. ;)

Andere antwoorden (2)

Rond de 500 euro excl montage, maar dat is eenvoudig zelf te doen. Ik orienteer me op het systeem in de link. Basismodule is 279, rookmelders 59 per stuk plus de zenders kom je ongeveer op 500 uit. Maar ze hebben een webshop waar je het tot op de euro nauwkeurig kunt berekenen. Het biedt alles wat jij wil, tegen m.i aanvaardbare kosten.
paulus811
13 jaar geleden
hoi gdv,

als je toch niet zelf wilt monteren, laat je een installateur komen om een offerte te maken.
meerdere installateurs, meerdere offertes, en je kan kiezen

groeten, Dré