hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een xbox 360 voor mijn verjaardag krijg

want ik wil een xbox 360 met 4gb voor mijn verjaardag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk niet. Je ka hooguit duidelijke afspraken proberen te maken over hoeveel tijd je er op gaat per dag en hoe je er voor gaat zorgen dat dat ding niet je leven gaat controleren. Dat zal -naast financiele dingen- een van hun hoofdzorgen zijn, gok ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan geef je aan dat ie ook ideaal is als mediaextender zodat je video's, muziek en foto's op de pc ook op de tv kunt afspelen. Dat jij 1 maand lan de afwas doet en dat het gewoon ideaal is om je kind mooi bezig te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze uitleggen dat dit ECHT je grootste wens is en vragen wat de reden is als ze hem niet zouden willen geven.

Afhankelijk van die reden kun je dan proberen of je iets bij kunt dragen om dat te verbeteren.

Als ze bijv zeggen dat ze het een te duur kado vinden voor een verjaardag kun je aanbieden zakgeld erbij te leggen of klusjes te doen om bij te verdienen.

Als ze zeggen dat je al te veel speelgoed hebt kun je proberen te overleggen of je dan iets anders weg doet.

Als ze een soortt principe hebben TEGEN dit soor spelletjes wordt het wel moeilijker maar dan kun je nog proberen of er ook educatieve dingen mee mogelijk zijn, dan kun je beloven daar echt een deel van de tijd aan te besteden
13 jaar geleden
Je kan voorwaarden stellen, regels. Bepaalde tijden dat je erop gaat en welke spellen wel en niet kunnen.

Misschien kan je financieel bijdragen, want een xbox is erg duur. Natuurlijk kan je ze zeggen dat je een jaar lang elke week een keer stofzuigt, of de vaatwasser elke dag uitruimt, of een keer in de week koken.

Als je zo'n cadeau krijgt, vind ik dat je er ook wat voor terug kan doen eerlijk gezegd. Niet veel mensen krijgen zo'n duur cadeau voor hun verjaardag! Succes ermee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hij allemaal kan en hoe leuk het is en praat ook over kinect dan lukt wel!!! (ik heb ervaring:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je je wel eens afgevraagd of het financieel haalbaar is voor je ouders in deze tijd,
ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan voor je 18e wel een auto vragen als je alles maar krijgt waarom je vraagt.
en hoeveel broertjes en zusjes heb je nog??
als je ouders je een heel duur kado geven, kunnen ze bij de rest niet met een voetbal aankomen.
vraag aan je ouders hoeveel geld ze willen besteden aan je verjaardag, en ga klusjes doen en spaar hem zo bij elkaar.
misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar het is een oplossing. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer mijn vriendin ook al maanden te overtuigen dat ze een xbox voor mij koopt.. Als het in de ogen van je ouders geen goed/leuk cadeau is, is het moeilijk om ze te overtuigen om er een te kopen voor je..
Kun je niet om geld vragen en dan de xbox zelf kopen?