welk statief is geschikt voor een camcorder?

Ik ben op zoek naar een statief voor een Sony HDR-CX 240 camcorder.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (1)

Vrijwel alle foto- film- en video-apparatuur voor consumenten heeft een standaard schroefgat waarmee je het apparaat op vele statieven kunt zetten; zo niet dan is er altijd wel een adapter te gebruiken, dit is een vierkant opzetstukje dat op het statief wordt geklemd, en past in de camcorder of camera. Zelf gebruiken we een Cullmann Magnesit 525, een Duits product met 3 draaiassen en op 2 zijden van het opzetstuk op twee assen een waterpasje. Mooi stabiel ding dat ik ieder kan aanbevelen. Kosten indertijd (jaar of 6 geleden) ruim 100 euro bij Saturn in Duesseldorf.

Het statief kan uitgetrokken worden tot circa 1.90 m werkhoogte en ingeschoven (telescoop systeem) tot 75 cm hoogte. Er zijn nog vele andere modellen, zowel grotere als kleinere. Waar je bij een statief op moet passen is dat het (redelijk) trillingsvrij is. Met ons statief hebben we prachtige vogel- en sterrenfoto' s gemaakt. Hoop dat je hieraan iets hebt.